eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodychcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?Re: chc? zmieni? silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.icpnet.pl!.POSTED!not-for-mai
    l
    From: Refleksyjny <n...@p...org.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: chc? zmieni? silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
    Date: Wed, 11 Sep 2013 22:59:20 +0200
    Organization: ICP News Server
    Lines: 51
    Message-ID: <l0qlj5$a1m$1@news.icpnet.pl>
    References: <l0nttp$pdd$1@news.icpnet.pl> <i...@4...net>
    <l0o0ts$tbd$1@news.icpnet.pl> <l0o282$v0n$1@news.icpnet.pl>
    <l0o3tm$3q0$4@dont-email.me> <l0o4cj$1ve$1@news.icpnet.pl>
    <l0p0qt$536$1@news.task.gda.pl> <l0p9md$hde$1@news.icpnet.pl>
    <7...@p...pl.invalid>
    <l0piv5$t8b$1@news.icpnet.pl>
    <5230cff1$0$1209$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: c16-59.icpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.icpnet.pl 1378933157 10294 62.21.16.59 (11 Sep 2013 20:59:17 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 11 Sep 2013 20:59:17 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:17.0) Gecko/20130801
    Thunderbird/17.0.8
    In-Reply-To: <5230cff1$0$1209$65785112@news.neostrada.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2504138
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2013-09-11 22:17, J.F pisze:
    > Użytkownik "Refleksyjny" napisał w wiadomości
    >> Sprawność nowoczesnego silnika parowego w samochodzie dochodzi do 30%,
    >> co jest bardzo dobrym wynikiem, bo moment obrotowy jest bardzo wysoki,
    >> więc 30KM (stałe!) z takiego silnika spokojnie pozwala na komfortową
    >> jazdę z dużymi prędkościami.
    >
    > Zartujesz ? 30KM starczy na jakies 100-120km/h.
    >
    > W sumie ... na nasze drogi wiecej nie trzeba, ale nie chwal -
    > najwyrazniej moment tez mu przy tych obrotach spada..
    >
    >> Silnik z 1925 roku systemu Doble spalał 4 litry nafty na 100km! Już
    >> wtedy tylko tyle.
    >
    > a nie 4 galony ?
    > Albo 4 mile na litrze ?

    Wyjasniło się, że cytat po angielsku odnosił się do... wody, bo w tanku
    była woda i to woda jest elementem napędowym. A więc nafty ten stary
    Doble palił więcej, ile dokładnie, tego źródła nie podają. Ale dużo, za
    dużo, żeby się teraz takie spalanie opłaciło :)

    >> W każdym razie potencjał w silnikach parowych jest ogromny, a
    >> zarzucenie jego rozwoju było przede wszystkim spowodowane zyskami
    >> jakie mają państwa z wydobycia i przetwarzania ropy naftowej. Cały
    >> przemysł naftowy zrobi wszystko, żeby zablokować rozwój takiej taniej
    >> i efektywnej, a zarazem prostej technologii samochodowej jaką są
    >> silniki parowe.
    >
    > Nie zartuj :-)

    Powaga! :-)

    http://huzarpower.com/pl/silnik-parowy

    > A czym ta pare grzac ? Nawet twoj ukochany silnik robil to nafta, a nie
    > np chrustem z lasu :-)

    Czymkolwiek człowieku, czymkolwiek!
    Może być jakiś niedestylowany alkohol z leśnej bimbrowni, rozpałka do
    grilla w płynie, denaturat, woda brzozowa, stary olej po smażeniu
    frytek, woda toaletowa Brutal, olej opałowy, skażony spirytus, cokolwiek
    w płynie co się dobrze pali.

    Domowa amatorska konstrukcja, zwróćmy uwagę jakie to ciche:
    http://www.youtube.com/watch?v=U3S3pGVyhog

    I coś podobnego, ale trochę mocniejszego można zamontować w małym aucie,
    do ruchu miejskiego starczy.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: