    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Złe DPFy znowu
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Sender: Myjk <>
    <j...@m...org> <pmmoj8$rei$1@dont-email.me>
    <1i09fuzmc5bra$.dlg@myjk.org>
    <X...@1...0.0.1>
    <1fpv1hutkp4bk.18uk71osuogpx$.dlg@40tude.net>
    <pmuhi7$bdu$1@node1.news.atman.pl>
    <1...@4...net>
    <5b98b673$0$692$65785112@news.neostrada.pl> <169uwr6so2b4y$.dlg@myjk.org>
    <5b9971fc$0$588$65785112@news.neostrada.pl> <1...@m...org>
    <5b9cae0d$0$594$65785112@news.neostrada.pl> <vznsu55gx1g7$.dlg@myjk.org>
    <X...@1...0.0.1>
    Date: Mon, 17 Sep 2018 15:39:46 +0200

    17 Sep 2018 12:59:59 GMT, Budzik

    > O, to w gdzie szukac opisu tego przeznaczenia? Czyzby w instrukcji diesli
    > pojawił sie juz wpis: nie nadaje się do miastan a krótkie dystanse?

    Nie o taką karalność mi chodziło. :P

    > Chociaz z drugiej strony pojawiaja sie tam wpisy ze spalanie litra oleju
    > na 1000km to norma wiec tez nie wiem czy brac instrukcje za cos waznego
    > czy bardziej za dupochron dla porducenta.

    O ile dobrze pamiętam instrukcję od mojej szkody, to było tam napisane, że
    silnik ma prawo spalać DO pół litra oleju na 1000km i jak mniemam to w
    zależności od sposobu jego użytkowania właśnie. Czyli przy pałowaniu, co
    logiczne, silnik spali więcej oleju niż przy "normalnej" jeździe.

    Poza tym przypiąłeś się tego spalania oleju jak szczerbaty owsa. Generalnie
    mało istotne jest co i ile jest spalane, a bardziej JAK jest spalane i jak
    są niwelowane skutki tego spalania. Dlatego palenie węgla na cele
    napędzania samochodów elektrycznych czy grzania domów będzie zdrowsze dla
    ludzi stosując filtry i reduktory w układach spalania elektrowni (nawet
    jeśli sprawność jest niższa), niż spalanie oleju napędowego w autach
    spalinowych nawet (szczególnie takich bez filtrów).

    I tak się zastanawiam, czy podobny jęk był jak wprowadzano obowiązkowe
    katalizatory albo wycofywano benzynę ołowiową na rzecz tej zdrowszej
    bezołowiowej?

    --
    Pozdor
    Myjk