-
Data: 2018-09-18 11:34:43
Temat: Re: Złe DPFy znowu
Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]17 Sep 2018 17:59:58 GMT, Budzik
> wow
> ojacie...
Jeśli nie zrozumiałeś, moja próba statystyczna wynosi około 1000...
> podałem ci to tylko jako przykład...
> Ja swoje informacje czepie przede wszystkim z praktyki.
...a Twoja próba statystyczna (vel praktyczna?) z tego co widzę wynosi dwa,
szczegółów pewnie nie znasz nawet (poza tym że był "problem" przed 100tkm).
Mimo tego nie przeszkadza ci to mnie wyśmiewać, choć w przeciwieństwie do
ciebie ponad 2 lata poświęciłem na zbieranie danych, rzetelne, bo mnie to
także wtedy bezpośrednio dotyczyło jako że sam byłem użytkownikiem tego
"gówna" i chciałem wiedzieć w swej ówczesnej niewiedzy z czym mam do
czynienia. I wyszło mi wprost, że to wina zaniedbań użytkowników i ew.
nieświadomych serwisantów (często handlarzy) a nie samego systemu, czym
potwierdziłem to na sobie choć wielu mi na początku zarzucało że jestem
"cwaniak", bo mam nowe auto z salonu i wietrzyło że się sam przekonam jakie
DPF to gówno i sam będę go wycinać jak dobiję do 100tkm. Cóż, mylili się,
co było do przewidzenia bo na to wskazywały wszystkie zebrane do kupy
fakty.
Mechanik którego podważasz a udzielający m.in. mnie statystyk z napraw to
jeden z najlepszych mechaników od diesli Mazdy w Polsce, ludzie z drugiego
końca polski jechali i przyjeżdżają nadal do niego -- i choć sam uważał i
uważa nadal DPF za dodatek ograniczający silnik, wycinał DPF ze swoich
prywatnych samochodów (diesli Mazdy oczywiście) to jednak pisał i mówił
otwarcie o przyczynach powstawania problemów z DPF nie dopatrując się ich w
samej technologii a właśnie wprost w zaniedbaniach. Leczył i nadal leczy
trupy jakich czasem świat na oczy nie widział. Ale tak to już jest, są
ludzie i "ludzie".
> aha, a jak przykładowo 2/2 nowe auta maja problem z dpfem
> przed osiagnieciem 100kkm a producent sie wypina to po
> prostu "niemozliwe" albo "pech"?
wow ojacie Powtarzasz to jak mantrę. Co to jest 2/2? Dwa sprzedane
samochody na dwa wyprodukowane?
Ponadto pytam ponownie, co znaczy że mają problem z DPF albo że "DPF padł"
-- bo rzucasz nadal jakimiś tajemniczymi ogólnikami, a to kompletnie do
niczego nie prowadzi.
> Kurcze, pewnie wtryski które trzeba wyrywac z silnika 2.3 iveco to tez
> wykrecasz lewa reką bo to przeciez niezmoliwe zeby błąd inzynierski...
No to napisz w takim razie jak inżynieryjnie bronić się przed nagarem
powstającym ze spalania ON, kompresją która wymusza takie a nie inne
skręcenie wtrysków, korozję, etc. Odpowiadając, technologicznie się nie da
(inaczej by to załatwili), serwisowo, owszem da się. Ale czy będziesz
jeździć co 5-10tkm na wymianę podkładek pod wtrskami? Jeśli tak to nie
będziesz musiał ich wtedy, pewnie po min 150tkm od poprzedniego wykręcania,
"wyrywać".
> Ale zebysmy sie dobrze zrozumieli: jezeli dpf jest taki delikatny ze sam
> w sobie sie nie psuje
Żebyśmy się dobrze zrozumieli, bo nadal widzę do ciebie nie dociera. W
DPFie nic się nie psuje, nie jest delikatny, pojmij to w końcu. DPF to jest
kawał blachy w odpowiedniej formie, pokryty platyną i tyle. Popsuć to się
mogą czujniki ciśnienia i inny osprzęt silnika.
> ale kazde minimalne niedomaganie innej czesci
> sprawia ze sie zapycha to to tez jest bład inzynierski.
Nie jest, bo silnik i jego komponenty mają być sprawne. Ponieważ jest to
szereg części mechanicznych, elektrycznych i elektronicznych to ma prawo
się psuć i są na to przewidziane procedury naprawcze. To że DPF o tym wczas
sygnalizuje i się zatyka w zasadzie unieruchamiając auto, to tym lepiej dla
naszych płuc.
> Moim zdaniem oczywiście.
> No chyba ze inzynierowie zakładają, że wszystko inne tez sie nie psuje...
Zakładają że się psuje i że się to naprawia. Tak samo jak lekarze nie
ucinają głowy tylko dlatego że ma się migrenę.
> Ale to juz nie w dzisiejszych autach...
To kolejny piękny przykład skrajnej ignorancji, tj. twierdzenie że kiedyś
to się nie psuło, a teraz wszystko jest postarzane fabrycznie i jest gównem
że hej. Jak sądzę, do tego ta wypowiedź będzie dążyć.
--
Pozdor
Myjk
Następne wpisy z tego wątku
- 18.09.18 12:30 Myjk
- 18.09.18 12:44 z...@g...com
- 18.09.18 13:59 Budzik
- 18.09.18 14:30 Myjk
- 18.09.18 14:37 Myjk
- 18.09.18 15:49 s...@g...com
- 18.09.18 17:36 Myjk
- 18.09.18 18:15 Myjk
- 18.09.18 18:59 Budzik
- 18.09.18 18:59 Budzik
- 18.09.18 20:01 Myjk
- 18.09.18 20:15 Myjk
- 18.09.18 21:26 mk4
- 18.09.18 21:38 mk4
- 18.09.18 21:41 mk4
Najnowsze wątki z tej grupy
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
Najnowsze wątki
- 2025-02-27 potwierdzenie notarialne dokumentow tozsamosci ze zdjeciem
- 2025-02-27 Warszawa => Account Manager - Sprzedaż Usług Rekrutacyjnych <=
- 2025-02-27 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-27 Warszawa => Mid IT Recruiter <=
- 2025-02-27 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2025-02-27 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2025-02-27 China-Kraków => Key Account Manager IT <=
- 2025-02-27 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2025-02-27 Kraków => Frontend Vue Developer <=
- 2025-02-27 Re: Zwolniony z IKEA za "wąty" przeciw firmowej promocji LGBT-IQ+ przywrócony do pracy - SN odrzucił kasacje (sygn. akt I PSK 62/24)
- 2025-02-27 Częstochowa => Manager ds. produktu <=
- 2025-02-27 Warszawa => Business Systems Analyst <=
- 2025-02-27 Nagranie poglądowe
- 2025-02-26 Zasilacz USB na ścianę.
- 2025-02-26 Błonie => Specjalista ds. public relations <=