eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaZegar w piekarniku przestawił się 20-kilka minut do przodu › Re: Zegar w piekarniku przestawił się 20-kilka minut do przodu
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Zegar w piekarniku przestawił się 20-kilka minut do przodu
    Date: Thu, 24 Aug 2023 14:37:27 +0200

    Pan Mateusz Bogusz napisał:

    > Jestem za, ale np. w programatorze do WM w tym celu jest umieszczona
    > mała bateryjka zegarkowa. Ile razy prądu by nie było, to po powrocie
    > zasilania godzinę do tej pory pokazuje poprawnie (od 6 lat). Nie można
    > by było takiego prostego rozwiązania zastosować w tych wszystkich innych
    > sprzętach jak piekarnik czy mikrofala?

    Założę się, że ktoś wyskoczy z argumentem, że "te kuchenki projektują
    księgowi", a taki RTC kosztuje aż 23 i pół centa. Argument słaby, bo
    zaprojektowali szereg innych rzeczy, których nikt nie używa, a też
    kosztują. Niech więc zainwestują w badania fokusowe, by dowiedzieć się,
    czego ludzom naprawdę potrzeba.

    A co do rynku sprzętu wyposażenia hotelowego, to ja bym oczekiwał czegoś
    jak najprostszego. Bez zegara, który trzeba ustawiać (albo nawet nie) po
    wejściu do pokoju. Nie tylko ze względu na rozprogramowywanie się, ale
    też to, że ja nie chcę się uczyć obsługi kolejnego sprzętu projektowanego
    przez kolejnych UX-owców. Tak się składa, że takie kuchenki z mechanicznym
    pokrętłem już są i są to te najtańsze na rynku. Ale hotel drogi, więc
    musieli kupić najbardziej zbajerowane wyposażenie.

    --
    Jarek