  • 1. Data: 2023-08-19 07:45:37
    Temat: Zegar w piekarniku przestawił się 20-kilka minut do przodu
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    Wczoraj była taka dłuuuga burza z piorunami - ale to trzepało jak
    więzień po 10 letniej odsiadce.

    W każdym razie światło przygasło, UPS się przełączył w dwie strony, a
    potem zauważyłem że na piekarniku godzina jest nieprawidłowa.

    Czegoś nie dopowiadam, czy możliwe że przestawiła się do przodu?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2023-08-19 13:03:24
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

> [...]
    > potem zauważyłem że na piekarniku godzina jest nieprawidłowa.
    >
    > Czegoś nie dopowiadam, czy możliwe że przestawiła się do przodu?

    O której godzinie to się wydarzyło?
    20 minut to 60k impulsów więc albo przeskoczyło coś w pamięci
    lub zegar ześwirował przy zbyt niskim napięciu ale nie przeszedł w tryb
    rozprogramowania godziny.

    Inaczej bardzo mi nie pasuje.

    O minutę czy dwie przez dobę zdarza się nieraz jak energetyka się
    rozpędzi ale nie 20x tyle...
    --
    pzdr, j.r.

  • 3. Data: 2023-08-19 14:11:40
    Od: a a <m...@g...com>

    On Saturday, 19 August 2023 at 13:03:27 UTC+2, Rutkowski, Jacek wrote:

> [...]
    > rozprogramowania godziny.
    >
    > Inaczej bardzo mi nie pasuje.
    >
    > O minutę czy dwie przez dobę zdarza się nieraz jak energetyka się

    A mnie się zresetowal licznik dzienny kilometrów na zero w Passacie, a żadnej burzy
    nie było, a 2 pokrętla nie działaja ani na wcisk, ani na obrót

  • 4. Data: 2023-08-19 17:25:32
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 19.08.2023 o 14:11, a a pisze:

    > A mnie się zresetowal licznik dzienny kilometrów na zero w Passacie, a żadnej burzy
    nie było, a 2 pokrętla nie działaja ani na wcisk, ani na obrót

    Pewnie nie zauważyłeś i do tyłu jechałeś.

    Robert

  • 5. Data: 2023-08-19 19:55:43
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 19 sierpnia 2023 o 07:45:40 UTC+2 Mateusz Bogusz napisał(a):
> [...]
    > potem zauważyłem że na piekarniku godzina jest nieprawidłowa.
    >
    > Czegoś nie dopowiadam, czy możliwe że przestawiła się do przodu?

    A piekł coś?
    U mnie się zdarzało - inna ciekawa sprawa, że teraz chyba przestało, a ogólnie 9 lat
    eksploatacji - że przy pieczeniu zegar zaczynał się sam przestawiać - przyciski
    sensoryczne głupiały.
    Ciekawe jest to, że żeby wejść w przestawianie, trzeba nacisnąć na raz obie strzałki
    - w prawo i w lewo.
    Potem przestawianie jest możliwe przez przytrzymanie.
    Muszę sprawdzić, czy któryś kierunek ma priorytet, bo bez naciskania wychodzi z trybu
    przestawiania po 10-15 sekundach.

  • 6. Data: 2023-08-19 22:12:14
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 19.08.2023 19:55, Dawid Rutkowski wrote:
    > A piekł coś?

    Nie, nikt go nie ruszał. Najpierw najwyraźniej spadło napięcie około
    11:40, a potem o 12:25 do 12:47 nie było zasilania - w takim wypadku
    zegar resetuje mi się na 12:00 po powrocie, ale... gdy wróciło zasilanie
    to poszedłem - tradycyjnie - ustawić zegar w piekarniku, a tam była
    godzina późniejsza niż na zegarze który synchronizuje radiowo, a
    dodatkowo ma akumulator podtrzymujący zasilanie.

  • 7. Data: 2023-08-19 22:38:58
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > UPS się przełączył

    Piekarnik na UPS-ie? ;)

    > potem zauważyłem że na piekarniku godzina jest nieprawidłowa.

    Po jakim czasie?

    Robert

  • 8. Data: 2023-08-20 00:15:41
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > godzina późniejsza niż na zegarze który synchronizuje radiowo, a
    > dodatkowo ma akumulator podtrzymujący zasilanie.

    To zastanów się jeszcze raz, czy poszedł "do przodu" czy była "później"
    o 20 min. Często się zdarza, że zegar który ma podtrzymanie, potrafi się
    "zamrozić" a nie resetować co może być wynikiem słabej baterii. Mam taki
    w aucie od kamerki ale nie drążyłem czy mu bateria udechła czy tak po
    prostu ma. Taki kupiłem z wyprzedaży.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 9. Data: 2023-08-20 00:47:54
    Od: kilokitu <k...@o...pl>

    sobota, 19 sierpnia 2023 o 07:45:40 UTC+2 Mateusz Bogusz napisał(a):

    > W każdym razie światło przygasło, UPS się przełączył w dwie strony, a
    > potem zauważyłem że na piekarniku godzina jest nieprawidłowa.

    Mój piekarnik po załączeniu zasilania zawsze startuje od godziny 12:00.
    Gdyby światło przygasło o godzinie 11:40 to wszystko by było wyjaśnione.

  • 10. Data: 2023-08-20 09:49:27
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 19.08.2023 22:38, Robert Wańkowski wrote:

    > Piekarnik na UPS-ie? ?

    Nie. UPS jest w innym pokoju, ale słychać gdy się przełącza na pracę z
    akumulatora.

    > Po jakim czasie?

    Circa 5 min po tym gdy zasilanie powróciło.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz