  • Data: 2012-09-13 13:43:53
    Temat: Re: Zarowki - o co cho?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Konrad Anikiel" napisał w wiadomości
    On Thursday, 13 September 2012 10:19:37 UTC+1, J.F wrote:

    >Kto i kiedy pierwszy wymyślił że na księżycu trzeba poustawiać lustra
    >żeby świeciły na nocną pułkulę? Potem ten pomysł rozwijano, że w
    >punkcie Lagrangea, żeby nie trzeba było wywijać >tymi lustrami itd.
    >Dorobiono do tego teorię że dzięki temu można uzyskać większe płody
    >rolne, że można odsunąć widmo braku żywności itd. Za te wszystkie
    >ledy już pewnie by można było >to zrobić...

    Za wegiel zuzyty do swiecenia zarowek pewnie tez :-)

    Natomiast ... ponoc lampy do doswietlania roslin rozchodza sie jak
    cieple buleczki. 500-1000W - i to nie zarowki, tylko wyladowczej, wiec
    male slonce w szklarni.
    Ciekawe co by kosztowalo wiecej - moze jednak lustro na orbicie :-)

    Ja LED nie neguje, nawet je lubie, bo maja pare zalet, ale sprawnosc
    swietlna do nich nie nalezy. Tak w ogolnosci - bo widzialem prototyp
    ktory mnie zaskoczyl mocno.
    No i w ogolnosci ciagle jeszcze nie bardzo wyrabiaja jako oswietlenie,
    choc postep jest duzy i w LED lezy przyszlosc.
    Ale zarowek zabronili dwa lata temu, a nie za dwa lata.

    J.