  • Data: 2012-09-14 19:00:22
    Temat: Re: Zarowki - o co cho?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Padre" napisał w wiadomości grup
    >Nie wiem ile kosztuje wymiana żarówki w latarni ale jak znam ceny
    >podobnych usług to pewnie ze 200zł,

    Miasto kupuje hurtem ... moze taniej :-)

    >led oszczędzi z pięć takich wymian to tez może w ogólnym bilansie być
    >znaczącym kosztem

    Moze, tylko wez pod uwage ze na ulicy stosuje sie nie zarowki, ale
    lampy sodowe, o trwalosci rzedu 10 tys h, a juz slyszalem o takich co
    maja 30 tys.
    10 tys to ok 2.5 roku pracy

    A LED ... napisac 100 tys latwo, trudniej znalezc kondensatory ktore
    wytrzymaja te temperature pracy, wentylatory - bo chyba sa w tych
    ulicznych, a moze nawet i led, ktore naprawde tyle wytrzymaja :-) To
    juz nie sa "zwykle czerwone", mocne biale szybciej sie zuzywaja i
    niszcza.

    >Coś pamiętam, że są jakieś swietlówki o bezstykowych oprawach, jakoś
    >zasilane indukcyjnie wysokim napięciem, drogie ale o jednej zalecie -
    >całkowicie bezawaryjne nie licząc znanego czasu utrzymania jasności.
    >Do stosowania na kominach, w tunelach, kolejkach górskich itp.
    >miejscach gdzie najwyższym kosztem jest wymiana.

    Sa, ale prawde mowiac to nigdy nie spotkalem w rzeczywistosci.
    I nie wiem o co chodzi - za drogie (a nie powinny, elektronika teraz
    tania), za malo wydajne, wcale nie takie dobre ?
    Philips niby robi serie QL, ale sie nia nie chce pochwalic na www.

    J.