  • Data: 2012-09-13 12:48:22
    Temat: Re: Zarowki - o co cho?
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Thursday, 13 September 2012 10:19:37 UTC+1, J.F wrote:
    > Tak swoja droga, to ostatnio jest moda na instalowanie oswietlenia
    > ulicznego LED ... a na ile sie orientuje to te lampy ciagle maja
    > mniejsza sprawnosc niz sodowe, a moze nawet od rteciowek i MH.
    > I tak mi gdzies miedzy wierszami przebilo, ze oszczednosc jest na
    > mniejszej mocy. Zamiast 100W sodowki wsadza sie 50W led. A ze przy
    > okazji jest 3x ciemniej ... wyborcy nie zauwaza :-)

    Kto i kiedy pierwszy wymyślił że na księżycu trzeba poustawiać lustra żeby świeciły
    na nocną pułkulę? Potem ten pomysł rozwijano, że w punkcie Lagrangea, żeby nie trzeba
    było wywijać tymi lustrami itd. Dorobiono do tego teorię że dzięki temu można uzyskać
    większe płody rolne, że można odsunąć widmo braku żywności itd. Za te wszystkie ledy
    już pewnie by można było to zrobić...
    Konrad