  • Data: 2012-09-15 10:01:38
    Temat: Re: Zarowki - o co cho?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 14 Sep 2012 22:16:12 +0200, v...@i...pl napisał(a):

    > Hurtem kupuje usluge wymiany i wtedy jest taniej? Ciekawa teoria :)

    A nie ? Hurtem zawsze taniej :-)
    Bo to i koszta mniejsze jak wymieniasz wiecej zarowek od razu, niz jak masz
    5 km jechac dzwigiem, aby jedna zarowke wymienic.

    Dziwna sprawa ... usiluje znalezc jakis przetarg na wymiane ... i znajduje
    pelno, ale ogloszen o wyborze wraz z cena to nie. A te zamowienia to
    przeciez co pare lat powinny byc - powtorki tez nie znajduje :-)

    No i czesto cale lampy wymieniaja ... czyzby ich trwalosc byla porownywalna
    z "zarowkami" ? :)

    No chyba ze naprawde - 50% lamp swieci 30tys h, polowa moze nie swiecic ...
    wiec wymieniamy co 7 lat ..

    P.S. ciekawa oferta
    http://www.renvolt.com/files/Oplacalnosc%2520lamp%25
    20hybrydowych.pdf

    Koszt pradu - 383tys , koszt wymiany akumulatorow 312 tys.
    Oszczednosc inwestora - 434 tys, pod warunkiem uzyskania 1.1 mln dotacji.

    I tak sie na to patrze .. myslicie ze te ogniwa zapewnia zima prad ?
    56W przez 16h potrzebne, a do ladowania tylko 8h ..

    No ktos tu chyba proponuje zastapic 150W sodowki 55W LEDami ... oj chyba
    bedzie "ciemnosc widze".

    J.

    J.