  • Data: 2012-09-15 00:51:56
    Temat: Re: Zarowki - o co cho?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 14 Sep 2012 08:18:28 +0200, myszek napisał(a):
    > Tak na marginesie: spotkalem sie z wyliczeniem (gdzies w sieci, wraz
    > z m.in. celnymi spostrzezeniami na temat dysproporcji miedzy
    > rozwojem technologii motoryzacyjnej a parametrami samochodow),
    > ze zastosowanie oswietlenia LED znaczaco _zwiekszylo_ zuzycie energii
    > elektrycznej w miastach.

    No nie wiem, nie wiem - porownywalem kiedys zuzycie energii w kraju ... nie
    widac w tym zadnego trendu.

    > Otoz w epoce przedLEDowej mozliwosci instalowania reklam switlnych
    > byly ograniczone do drogich neonow i wymagajacych czestej wymiany
    > zarowek. W tej chwili kazda firma i firemka moze sie minimalnym kosztem
    > iluminowac jak w Las Vegas - i per saldo zuzycie energii mocno wzroslo.

    masz na mysli http://demotywatory.pl/1259835/Ale-Ty

    Masz na mysli u nas w kraju ? Bo jak widac w Las Vegas prad ani neony nie
    byly problemem. A u nas w kraju firemki sie znow tak bardzo nie oswietlily.

    Jesli cos widze to ekrany led - ale to chyba ciagle drogie, i tak znow
    wiele nie ma.

    Ledow przybylo na stadionach, na estradach - ale to sporadyczne, w bardziej
    stacjonarnych estradach - ale tam zastapily reflektory.

    Reklam przybylo ... ale one to juz od wielu lat, a dawniej chyba halogenami
    oswietlane byly.

    Budynki sa teraz czesto oswietlone. No i specjalnie wczoraj popatrzylem -
    noc juz, a na ulicy jasno "jak w dzien". Przesadzam oczywiscie, ale pare
    sodowek robi jasnosc.

    > ps. a Mysza juz kolejna bluzeczke kupila nie w tym kolorze w ktorym
    > zamierzala - raz piaskowozolta, ktora w sklepie byla seledynowa,
    > a drugi raz malinowa, a w sklepie wygladala na pomaranczowa.
    > To tyle w kwestii widma 'energooszczednego' oswietlenia.

    Oj tam - jak wszyscy zainstaluja takie swiatlo, to w kazdym wnetrzu bedzie
    wlasciwy kolor :-P

    J.