    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Wed, 14 May 2014 07:20:03 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Zamek elektryczny
    From: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu środa, 14 maja 2014 15:59:17 UTC+2 użytkownik Atlantis napisał:
    > Czy można gdzieś kupić zamek elektryczny do ryglowania drzwi?
    >
    > Nie mam tutaj na myśli takiego czegoś jak w instalacjach domofonowych,
    >
    > gdzie rygiel jest na chwilę przyciągany przez elektromagnes. Szukam
    >
    > czegoś z jakimś serwomechanizmem/silniczkiem przesuwającym rygiel, który
    >
    > następnie pozostawałby w swoim położeniu.
    >
    > Najlepiej byłoby, gdyby zamek umożliwiał awaryjne otwarcie w sposób
    >
    > analogowy (klucz od zewnątrz, przekręcana gałka od wewnątrz).
    >

    > Widziałem, że w amatorskich projektach zamków na AVR-ach albo Arduino

> [...]

    Co do solidności. Niektóre modele kosztują kilka kilkanaście tysięcy złotych. I nie
    mogą spadać albo się topić bo porządny serwomechanizm się popsuł. Serwomechanizmy
    modelarskie są bardzo wytrzymałe i niezawodne. Co do estetyki. Ona zależy od
    umiejętności wykonawcy. Jak brzydko coś zrobił to nie można twierdzić że wszystkie
    takie rozwiązania są mało estetyczne.