  • Data: 2014-05-17 21:32:09
    Temat: Re: Zamek elektryczny
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik ACMM-033 napisał:

    > Użytkownik "Atlantis" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > U mnie na osiedlu domofony mają zamki stale zasilane prądem stałym, więc
    > nie brzęczy, otwarcie drzwi następuje w momencie przerwania zasilania
    > rygla, co też umożliwia otwarcie drzwi w razie awarii zasilania.

    Elementarne rozwiązanie w systemach kontroli dostępu z zamkiem cyfrowym
    (PIN, karta)/przyciskiem wyjścia po obu stronach drzwi. Jeżeli chce się
    kontrolować nieuprawnione otwarcie drzwi to zwykłe otwieranie klamką
    odpada - chyba że pod klamkę przełącznik zamontujemy. I wówczas właśnie
    przepisy p.poz i parę innych wymagają blokady normalnie otwartej - albo
    zwora magnetyczna albo elektrozaczep normalnie otwarty - nie ma prądu,
    nie ma blokady.

    > Oczywiście, w drzwiach są też klamki, od strony, od której powinny być.
    > Kluczy mechanicznych indywidualnych nie ma, za dużo drzwi. Są natomiast
    > pastylki z chipem RFID.

    Czyli system uproszczony, bez detekcji wejścia siłowego. W tym przypadku
    elektrozaczepy normalnie otwarte nie maja większego sensu a w każdym
    razie nie są wymagane ze względów bezpieczeństwa. Ale kto bogatemu zabroni?

    --
    Darek