  • Data: 2017-09-01 15:07:22
    Temat: Re: Zagadka: w którym roku powstał pierwszy polski telefon...
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F. napisał:

    > To rozumiem jest jedna flaga ze swoich 6 kopii zapisanych ?
    > No to nie wiesz, bo glosowanie nie ustali.
    > Ale spodziewamy sie raczej {1, 1, 1, 0, 1, 1 } - i juz wiesz :-)

    Poprzednio była podniesiona ta wada głosowania -- że jeśli głosujących
    jest czterech, to dość łatwo może się zdarzyć, że odbije nie jednemu,
    a dwóm na raz. A wtedy trudno dociec jaki stan miał być przekazany.
    Przy sześciu prawdopodobieństwo mniejsze, ale wciąz jakieś.

    > A zalezy Ci bardziej na odzyskaniu informacji, czy wiarygodnosci ?

    Zależało mi nia tym, by liczbę zapisać i być spokojnym, że ją odczytam.

> [...]
    > liczba/wiadomosc ma 256 bitow.
    > Jest spora szansa, ze zadna liczba nie bedzie poprawnie zapisana, a
    > odzyskac bit po bicie sie da :-)
    >
    > Pr-stwo, ze odzyskana liczba jest falszywa, przy 6 kopiach ... policz
    > sobie, mnie sie wydaje, ze nie bedzie znow takie male.
    > Trzeba sie liczyc z ryzykiem ... i sie zabezpieczyc suma kontrolna.
    > Poza tym mamy tez do pewnego stopnia informacje, ktore bity sa
    > niepewne.
    >
    > Zeby wyszlo na Twoje, to trzeba zmienic warunki zadania - niech
    > pr-stwo przeklamania wynosi 0.1%, albo liczba ma 32 bity ...

    Zapisanie liczby w paru kopiach dawało już ten spokój.

    > Ale zapamietane dane zapewne byly dluzsze niz 8 bitow.

    Nie, to było właśnie liczby jednobajtowe albo nawet krótsze. Było ich
    zaledwie kilka.

    --
    Jarek