  • Data: 2017-09-01 14:45:10
    Temat: Re: Zagadka: w którym roku powstał pierwszy polski telefon...
    Od: "HF5BS" <h...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:slrnoqifpf.s5k.jaros@falcon.lasek.waw.pl...
    > Z liczbami całkiem inaczej. Jeśli zamiast zgodnych wartości otrzymam
    > zbiór { 0, 1, 1, 0, 0, 1 } to nie wiem co jest przekłamane i czy tam
    > powinno być zero, czy jeden. Ale zbiór { 117, 34, 7, 117, 117, 13 }
    > mocno skłania mnie ku przypuszczeniom, że chodzi o liczbe 117.

    I masz do tego pełne podstawy uznać. Ale, los bywa przewrotny i owo 117 jest
    akurat błędne, a prawidłowe będzie np. 7.
    Proste - podbudzanie toru i akurat na tym "117" nanosi się kawałek
    przebiegu, który przy odczycie jest widziany, jako nieprawidłowy stan, czyli
    0 zamiast 1, albo odwrotnie, albo, co te.ż spotykałem, logika dekodera TTX
    syfi na tor odbiorczy, widać to jako pikseloza w tle na ibrazie i często
    przekłamuje odbierany znak. I też przekłamanie potrafi się utrwalić na
    konkretnym innym znaku. Stąd była moja sugestia, aby nie polegać wyłacznie
    na głosowaniu tego jednego znaku, a starać się ogarniać to całościowo,
    wtedy, analizując kontekst, można by jakoś ustalić, czy treść jest sensowna,
    czy bzdurna.
    W swoich radioliniach, na których 6 lat pracowałem po centrali, było coś
    takiego, jak interferencje międzysymbolowe. Tylko tam chyba była jakaś
    korekcja i jak nie przekroczyło stopy błędów, to transmisja była
    przezroczysta, zdaje mi się, że korzystało z korekcji opartej o RSC, jak
    binarki w Usenecie... (pliki *.PAR2) ale nie mam pewności. A jak
    przekroczyło, to robiła się niepewna, z zagrożeniem nagłego urwania się w
    losowym momencie.

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    (C) Zygmunt Freud.