  • Data: 2017-09-01 15:18:12
    Temat: Re: Zagadka: w którym roku powstał pierwszy polski telefon...
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    HF5BS pisze:

    > I masz do tego pełne podstawy uznać. Ale, los bywa przewrotny i owo
    > 117 jest akurat błędne, a prawidłowe będzie np. 7.

    Poza tym moze spaść meteoryti i to wszystko rozp... rozmeteorycić.

    > Proste - podbudzanie toru i akurat na tym "117" nanosi się kawałek
    > przebiegu, który przy odczycie jest widziany, jako nieprawidłowy
    > stan, czyli 0 zamiast 1, albo odwrotnie

    To jednak była nie transmisja, a zapisywanie danych na kilku różnych
    karteczkach, które mogą potem zostać czymś zapaskudzone. W teorii
    i w praktyce te przekłamania sa od siebie niezależne, więc sie to
    sprawdziło.

    > W swoich radioliniach, na których 6 lat pracowałem po centrali,
    > było coś takiego, jak interferencje międzysymbolowe.

    Całkiem niedawno, ledwie kilka miesięcy temu, podobne zjawisko widziałam
    również przy korzystaniu z pamięci flash. Znaki były przekłamywane
    w zależności od tego, co stało obok. Ale bo był skutek -- jak się okazało
    -- użycia pamięci o długości strony nieprzewidzianej przez soft. A to
    było zamknięte oprogramowanie.

    --
    Jarek