    From: "HF5BS" <h...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: Zagadka: w którym roku powstał pierwszy polski telefon...
    Date: Fri, 1 Sep 2017 11:14:57 +0200
    <59a5c04f$0$5144$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <ddhsg6t3ymr0$.zhben4un2381.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <16jlcv0w84txi$.idbaxgtzh25f$.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <oo8hqc$nbt$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <oo8ogv$tla$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <oo90ee$5lh$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <59a9083a$0$15203$65785112@news.neostrada.pl>

    news:59a9083a$0$15203$65785112@news.neostrada.pl...

    > Jak dwa bity sa takie same, to pewnie tez nie sa przeklamane.
    > Jesli jednak sa rozne ... to nie wiesz ktory jest prawdziwy.

    A jeszcze jak przeważy przekłamanie? A my przecież tego nie wiemy. I gdzież
    ten problem powstał? U źródła, na łączach, w kiepskim torze p.cz.
    telewizora, czy zapierdziała to iskrząca golarka sąsiada?
    Robiłem kiedyś mały backup, pomny możliwości problemów, wrzuciłem na 3
    dyskietki. Wszystkie później okazały się zwalone w tym samym miejscu (gdyby
    każdy w innym, to jakoś bym poskładał), a jechały przez całą Warszawę,
    dobrze, że miałem możność powtórzyć transport i już się udało. Tu chociaż
    CRC mnie uratowało, ale jeśli by nie było zabezpieczone aktywnie przez CRC,
    jak choćby teletext? Może i tam jest CRC, ale załapanie zakłóceń, to
    przekłamany znak. I on niestety przechodzi. Jeśli załóżmy, tylko on się
    przekłamie, to teraz trudno określić, jeśli cztery razy przyjdzie
    przekłamany, a raz prawdziwy - to zgadnijmy, kery jest kery, jak Hanysy
    gadają. Głosowanie wypadnie na korzyść przekłamań, a ileż widziałem, że
    kilka kolejnych razy, przekłamanie było takie samo. Właśnie, który. Inaczej,
    jak przekłamań, choćby na pierwszy rzut oka wyglądających jak prawdziwa
    treść, będzie więcej, to można się być może zorientować, że treść stała się
    absurdalna.
    A może to zabezpieczono zwykłą sumą kontrolną, którą rozwalić może
    pierdnięcie komara? Już miałem okazję mieć treść, gdzie suma kontrolna
    została przekłamana tak, że z błędem pakietu zgrała się, jako dobra
    wartość... widziałem na podglądzie, jak mi pakiety latały - AX25 Packet
    Radio, a tu suma jest chyba 16-bitowa, prosta suma. Jeden raz. Dobrze, że
    treść była w sumie mniej istotna, niżz przepis na pierogi Cioci Basi.

    > Z liczbami podobnie.
    >
    > I teraz przydaloby sie wiedziec jakiej natury byly te przeklamania -
    > bitowej, bajtowej, blokowej ...

    Z pewnością lepiej wiedzieć, niż nie wiedzieć, jak się wie, to chociaż można
    próbować przeciwdziałać, jeśli nie da się przyczynie, to chociaż skutkom.
    Aż tak głęboko tego nie rozkminiam, bo sie tym nie zajmowałem tyle, ale, jak
    jest problem, to jednak chcę go rozeznać, rozpoznać i coś zrobić, aby np.
    ograniczyć szkody.

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    (C) Zygmunt Freud.