  • Data: 2017-09-01 13:06:23
    Temat: Re: Zagadka: w którym roku powstał pierwszy polski telefon...
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F. napisał:

    > Jak dwa bity sa takie same, to pewnie tez nie sa przeklamane.
    > Jesli jednak sa rozne ... to nie wiesz ktory jest prawdziwy.
    >
    > Z liczbami podobnie.

    Z liczbami całkiem inaczej. Jeśli zamiast zgodnych wartości otrzymam
    zbiór { 0, 1, 1, 0, 0, 1 } to nie wiem co jest przekłamane i czy tam
    powinno być zero, czy jeden. Ale zbiór { 117, 34, 7, 117, 117, 13 }
    mocno skłania mnie ku przypuszczeniom, że chodzi o liczbe 117.

    > I teraz przydaloby sie wiedziec jakiej natury byly te przeklamania -
    > bitowej, bajtowej, blokowej ...

    Wtedy wiedzieliśmy więcej, teraz już nie pamiętam. Ale zdaje się, że
    flash po prostu przekłamywał pojedyncze bity. Głosowanie nad liczbami
    jednobajtowymi w praktyce ten problem eliminowało.

    --
    Jarek