eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaWzmacniacz słuchawkowy do modułu GSM - jeszcze jedno pytanie › Re: Wzmacniacz słuchawkowy do modułu GSM - jeszcze jedno pytanie
  • Data: 2013-02-14 00:33:21
    Temat: Re: Wzmacniacz słuchawkowy do modułu GSM - jeszcze jedno pytanie
    Od: "Anerys" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:kfgpq8$hv0$1@portraits.wsisiz.edu.pl...

    > Hmm... Też myślałem nad tym, żeby zaprogramować jakieś zachowanie
    > telefonu w przypadku dłuższej bezczynności użytkownika, chociaż na razie
    > może po prostu ustawię "wieczny" dialtone...

    Oczywiście, nie ma bólu. Najpierw niech działa, a potem możemy dodawać
    niuanse.

    > Zastanawia mnie jeszcze "tykanie" w słuchawce przy wybieraniu
    > impulsowym. Jaki przebieg tak właściwie trafiał na słuchawkę?

    Oporność pętli zwarcia nie była zerowa, więc ułamek przebiegu niekiedy
    pobudzał słuchawkę (zwierany jest ukad rozmówny, dzięki czemu do centrali
    wychodzi mozliwie najlepszy technicznie przebieg. Wtrącenie w pętlę czegoś z
    R, L, C, przebieg ten może zakłócić i w rezultacie doprowadzić nawet do
    przekłamywania odebranych przez centralę cyfr.

    > Moduł musi się niestety obudzić na samym początku, zaraz po podniesieniu
    > słuchawki. Powód jest prosty - muszę go zapytać o stan polecenia
    > przychodzącego. Niby jest polecenie sprawdzające status, ale u mnie po
    > prostu program wysyła "ATA\r\n". Jeśli było połączenie przychodzące w
    > chwili podniesienia słuchawki - zostanie odebrane, modem zwróci "OK" a
    > program uruchomi odpowiednią funkcję (która czeka na jego zakończenie i
    > robi kilka innych rzeczy). Jeśli połączenia przychodzącego nie było moduł
    > zwróci "ERROR" i program będzie wiedział, że trzeba uruchomić procedurę
> [...]

    Rozumiem... OK, to niech tak będzie. Zadziała, okrzepniesz w tym, co działa,
    na spokojnie wtedy pododajesz/poulepszasz funkcje urządzenia.

    Nie znam układu, który sporządzasz, ale mogę cię wesprzeć w niuansach, z
    którymi, z racji zawodu, zapoznałem się bardzo dobrze i mam nadzieję, że nie
    pozapominałem wszystkiego :) Nie ukrywam, że najfajniejszym niuansem jest
    inicjacja wybierania w systemie Strowger 32AA, w 32AB już mniej, ale też
    kultowo :) A jak przy podpinaniu WG1 spierniczył się szukacz, to wtedy była
    dyskoteka w słuchawce :) Ale do twojego projektu IMHO wystarczyła by
    prawidłowa sekwencja trzasków i pojawienia się sygnału, nie zakłócona
    problemami szukacza liniowego. Super, gdyby to się udało nagrać, jeśli
    jeszcze jest możliwe (może ktoś ma a-la eksponat muzealny, z maszynką a-la
    telharmonium (kojarzy ktoś nieistniejące dziś organy Cahilla, przodka
    oHammonda?), czyli elektromechaniczną :) Po nagraniu zapętlić odpowiednio
    część (zwykle 5 sekund - zgaduj-zgadula, dlaczego akurat tyle, choć można
    wielokrotność?) :)) tak, aby na początku usłyszeć trzaski podpinania
    sygnału, a potem, ostatnie 5 sekund odtwarzać w pętli, tak, aby nie było
    słychać przejścia, podobnie, można by wykroić sekwencje sygnałów wołania
    (jeśli moduł dawałby lokalnie wołanie, jak mam np. z fuck-fuck do Play'a) i
    zajętego, choć jeśli możliwe, to uczciwiej było by te sygnały wykroić z
    faktycznych, kluczowanych przez maszynę, sygnałów. Marszrutę wystarczy z
    sinusa 425Hz...
    Ale to tak, jak ustaliłem (sory, no, dokładniej to przyjąłem założenia na
    przyszłość) :)) - najpierw niech to zadziała, potem dopieszczamy :))
    Przy okazji druga zgaduj-zgadula - dlaczego abonent o numerze np. xx-xx-98,
    czekał na sygnał nieco dłużej (różnica była prawie pomijalna), niż np.
    xx-xx-21....-33...-2, itp? :) (Strowger; jeszcze był jeden niuans, który
    statystycznie, różnicę tę nieco "wygładzał") :)
    (kto zechce, może odpowiedzieć, kto nie, nie musi) :))

    Dobra, tyle na razie, tak piszę o tych niuansach, bo bardzo bym się
    ucieszył, gdybym to jeszcze raz usłyszał w działaniu :)) Kurde, to mi się
    czasem śni, tak dokładnie, że z dokładnością do konkretnego trzasku i innych
    niuansów :))