  • Data: 2010-12-09 14:37:47
    Temat: Re: Wyższość RWD nad FWD
    Od: Filip KK <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-12-09 13:51, kamil pisze:
    > "Filip KK" <n...@n...pl> wrote in message

    > Gdyby nie to, ze fotografuje od dluzszego czasu (a konkretnie to tak z
    > 15 lat temu zaczynalem z manualna Practica), to moze i poszedlbym na grupe.
    >

    > Skoro wzory dla ciebie za trudne, tu masz napisane jezykiem przystepnym
    > dla oslow:
    >
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Otw%C3%B3r_wzgl%C4%99dn
    y_obiektywu

    > "Przy robieniu zdjęć obiektywami o różnych ogniskowych taki sam otwór
    > względny wymaga takiego samego czasu naświetlania."

    Bzdura do potęgi ósmej. Od kiedy to optyka jest identyczna w każdym
    jednym obiektywie, niezależnie od jego długości? Sam sobie odpowiedz na
    to pytanie.. I nie czytaj już tych bzdur z wikipedii..

    > Ilosc swiatla zalezy od otworu wzglednego, wiec tym samym wartosci
    > przyslony. Nie ogniskowej.

    Nie moja wina, że cała Twoja nauka w ciągu tych 15 lat poszła w las.

    Porównaj sobie w domu obiektyw pierwszy lepszy, 50/1.8 i 400/4. Otwórz
    przesłonę całkowicie i napisz tu ładnie ile masz światła w jednym i w
    drugim.

    I przeproś.

    I idź jednak na tę grupę.. Tam Ci ładnie wytłumaczą, zależność kąta
    widzenia do ogniskowej obiektywu, względem światła weń wpadającego.