  • Data: 2010-12-09 15:41:19
    Temat: Re: Wyższość RWD nad FWD
    Od: Filip KK <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-12-09 15:35, kamil pisze:

    > Bo miala inna wartosc przyslony, o czym pisalem jakies 5 postow temu?

    Po pierwsze: Nie powinno się mówić PRZYSŁONY, tylko PRZESŁONY.
    Po drugie: Wartość przesłony BYŁA JEDNAKOWA, nie potrafisz czytać co
    napisałem pod zdjęciami? Wydawało mi się, że wyraźnie napisałem
    "przesłona: 5,6"

    > Chyba, ze obydwa maja taka sama wartosc przyslony?

    > A po co mam go wydluzac, jesli prze obiektyw 50/4 wpadnie dokladnie tyle
    > samo swiatla, co przez 400/4?

    Jesteś jednak oporny..
    Proszę, dowód że nie masz racji!!!!
    http://www.pi0tr.org/~kafar/pms/test.jpg

    Im dłuższa ogniskowa, tym mniej światła wpada do aparatu!!!

    Dlatego mamy obiektywy o optyce, np. 50/1.4 i np. 400/4.
    Gdyby długość ogniskowej nie miała nic wspólnego z wpadającym światłem,
    obiektywy o ogniskowej np. 400 mm miałyby światło takie samo jak
    obiektywy szerokokątne. Przecież to jest logika spadającej muchy.
    Człowieku, jak nie masz obiektywów w domu bo od 15 lat się nie
    dorobiłeś, to weź 2 metrową rurę i zobacz ile światła jest w niej na
    ściankach, potem ją skróć o 2/3 i zobaczysz że będzie w środku jaśniej!