  • Data: 2010-12-09 15:35:16
    Temat: Re: Wyższość RWD nad FWD
    Od: "kamil" <k...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    "Filip KK" <n...@n...pl> wrote in message
    news:idqp5n$8sa$27@news.net.icm.edu.pl...
    > W dniu 2010-12-09 15:15, kamil pisze:

    > Człowieku, sam przytoczyłeś: "Przy robieniu zdjęć obiektywami o różnych
    > ogniskowych taki sam otwór względny wymaga takiego samego czasu
    > naświetlania."
    >
    > TO JEST BZDURA. Otwór względny nie ma nic wspólnego z jasnością optyki.
    > Więc nie naświetla się takim samym czasem aby wyszło jednakowe zdjęcie.

    f jest odwrotnie proporcjonalne do otworu wzglednego. Twierdzisz inaczej?

    > Jesteś kretynem?

    Jednym slowem twierdzisz, ze przez 11/3.5 na matryce dotrze wiecej swiatla
    w czasie N, niz przez 50/1.8. Zgadza sie?

    > Proszę, specjalnie dla Ciebie dowód ignorancie:
    > http://www.pi0tr.org/~kafar/pms/test.jpg
    >
    > Jak widać dłuższa ogniskowa przy tym samym czasem naświetlania dała mniej
    > światła, jak krótsza ogniskowa. Zatem aby było naświetlone tak

    Bo miala inna wartosc przyslony, o czym pisalem jakies 5 postow temu?

    > samo, trzeba wydłużyć czas naświetlania. W ciemnych obiektywach jakie mamy
    > w kamerkach, wydłuża się czas znacznie bardziej jak w fotografii. Zatem
    > wszystkie ruchy zarejestrowane są opóźnione, a część ich niewidoczna
    > całkowicie. Jeśli posiadasz ignorancie kamerę cyfrową, sprawdź czy mam
    > rację.

    Chyba, ze obydwa maja taka sama wartosc przyslony?

    > Ustaw krótki czas filmowania i machaj ręką przed obiektywem, jeśli kamera
    > nadąża za Tobą, jest super. Teraz wydłuż dwukrotnie czas i sprawdź jak to
    > rejestruje kamera. Zapewne mniej wyraźnie, ruch jest zamazany, mniej
    > widać. Kamera zwyczajnie w świecie nie nadąża za ruchem Twojej ręki.

    A po co mam go wydluzac, jesli prze obiektyw 50/4 wpadnie dokladnie tyle
    samo swiatla, co przez 400/4?

    Pozdrawaiam
    Kamil