    From: Padre <P...@n...net>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Wyprzedzić bezpiecznik
    Date: Mon, 14 Feb 2011 00:50:10 +0100

    > A można kupić coś szybszego na listwę DIN niż taki B25? W handlu
    > widziałem tylko B i C (czyli jeszcze wolniejsze).

    Można czasem kupić bezpieczniki o charakterystyce A, stosuje się je przy
    zabezpieczeniu bodaj układów tyrystorowych. Znajomy ma wyłącznie takie w
    domu w ilości kilkunastu(zdobyczne za Niemcu:) Wszystko jest prawie OK
    tylko żeby uruchomić 2KW szlifierkę z obwodu zabezpieczonego A 16A
    trzeba ja podłączyć do 20 metrowego przedłużacza żeby złagodzić impuls
    prądu przy załaczeniu żeby nie zadziałały bezpieczniki. Przy normalnych
    domowych obciążeniach nie sprawiają problemów.