  • Data: 2011-02-14 16:59:18
    Temat: Re: Wyprzedzić bezpiecznik
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Adam Dybkowski" <a...@4...pl> napisał w wiadomości
    news:ij9l29$ets$1@news.onet.pl...

    > Mam instalację elektryczną 1-fazową zabezpieczoną wkładką topikową 25A
    > szybką (BiWts gF). Chciałbym w obwodzie za tym bezpiecznikiem (w innym
    > pomieszczeniu) zainstalować nowocześniejszy wyłącznik nadprądowy, w
    > miarę możliwości na taki sam prąd znamionowy. No i mam pytanie jaki
    > zakupić aby wyłączył się szybciej niż topikowy spali. Chodzi mi o
    > sytuacje przekroczenia znamionowego prądu po włączeniu jednocześnie
    > kilku urządzeń (razem pobierających np. 40A; żonie nie da się
    > wytłumaczyć aby jednocześnie nie używała piekarnika i gotowała wodę w
> [...]

    na taki sam prąd znamionowy - bez szans. S na 16A - też różnie może być,
    zależnie od przeciążenia. Oczywiście cały czas rozmawiamy o przeciążeniu
    niewiele ponad prąd znamionowy, bo przy zwarciach to już w ogóle nie da
    się nic zrobić (raczej topik będzie pierwszy albo np. zadziała wszystko po
    drodze). Może i niegłupim pomysłem byłoby zastosowanie zabezpieczenia
    silnikowego tylko wymiarowo jest ono ciut większe :)

    Albo zmontuj coś elektronicznego :)

    e.