  • 61. Data: 2010-10-09 22:19:58
    Temat: Re: Wyniki Konkursu Fotograficznego NG
    Od: Les <s...@p...fm>

    > Stał się ten wątek polem zmagań fanów Pani Wojciechowskiej i jej zawziętych
    > przeciwników.

    Trochę zeszło na boczny tor, ale nie oszukujmy się - to naczelny
    (naczelna) na głos przeważający - niezależnie od prawdziwych fachowców
    w danej dziedzinie.

    > Wiem, że to nadużywany cytat ale "powiem tak":
    > Żeby osiągnąć to co osiągnęła Pani Wojciechowska trzeba mieć JAJA (trzeba
    > zjadać aby nie być zjedzonym, zabijać żeby nie zostać zabitym, wyrzucać aby
    > nie zostać wyrzuconym, a rak byle jak na aby,aby), zaś kobieta z jajami to
    > nie jest obiekt moich westchnień. I to by było na tyle w tym temacie.

    Żeby to osiągnąć, to trzeba mieć dużą kasę (lub dostęp do niej) - I
    TYLE

    > Zaś co do pająków to są one różne i różnie przedstawiane. Również tak(w
    > naturalnym środowisku, bez doświetlania i bez żadnej innenj ingerencji):
    > http://www.innypunktwidzenia.yoyo.pl/index.html

    Fajny - mój 5-letni syn robi podobne - muszę mu chyba jakąś galerię
    zrobić, bo do swojej nie mogę wybrać fotek (swoje najtrudniej
    ocenić) :-))))

    Pozdrawiam
    Les

  • 62. Data: 2010-10-11 06:28:11
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Fri, 8 Oct 2010 20:01:53 +0200, Marek Wyszomirski napisał(a):

    > Ma naturalne kolory. Wielokrotnie obserwowałem w naturze ten gatunek pająka
    > i one włąśnie takie są.

    No naturalne, ale w tym przypadku jak dla mnie to jest równoznaczne z nudne
    ;)

    > Twoje prawo. A ja jestem zdania, ze jeśli robaczek w warunkach naturalnych
    > przebywa w miejscach gdzie zlewa się z tłem (bo to mu pomaga ukryć się przed
    > wrogami lub potencjalną ofiarą) to trudno - właśnie na takim tle należy go
    > pokazać.

    Ogólnie tak. Pytanie czy ktoś robi zdjęcie 'dokumentalne' czy
    'artystyczne'? Wszystko zależy od celu. Jak sam powiedziałeś taki pajączek
    w naturze występuje często i widać je często. Więc takie zdjęcie to nic
    ciekawego, natomiast pszczoła jest czymś czego się normalnie nie zobaczy,
    jakąś nowością. Oczywiście DGCC, ale pytanie o intencje autor.

    > Problem z ostrością sam juz zauważyłeś - zamiast na oku modelki ustawiona
    > jest gdzieś na nasadzie skrzydła.

    No niestety, trzęsąca się na wietrze gałązka, to nie są idealne warunki,
    zwłaszcza jak są założone pierścienie :/

    > Bardzo poważną wadą tego zdjecia jest
    > tło - zbyt pstrokate i odciagajace uwagę od motywu.

    A ja właśnie z niego jestem zadowolony, zwłaszcza z tego, że jest naturalne
    :)

    > Mam wątpliwości co do naśwwietlenia
    > płątków kwiatu - ich znaczne partie są prakktycznie białe - na granicy
    > przepalenia. Wiiem, z histogramu wynika, ze pzrepalenia nie było - ale - czy
    > w rzeczywistości te części płatków faktycznie były białe?

    Tak, te kwiatki są biało różowe.Bardzo ładnie wyglądają
    http://konkurszdjec.upclive.pl/original/651156/na_ro
    zowo/przyrod.jpg
    Coś jak tu, tylko tu saturacja podciągnięta i jest nieco więcej różowego
    wyciągniętego

    --
    marcin

  • 63. Data: 2010-10-11 07:39:34
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "zly" <b...@N...fm> napisał:

    > No naturalne, ale w tym przypadku jak dla mnie to jest równoznaczne z
    > nudne
    > ;)

    To może lepiej by było zamiast robić zdjęcie namalować tego pająka w
    Photoshopie, albo nawet pędzlem? Wtedy mógłby wyglądac zupełnie inaczej,
    może i znacznie ciekawiej. Byli już zreszta tacy, którzy tak właśnie
    zniekształcali rzeczywistość i wielu sie podobało - daleko nie szukając
    Pablo Picasso, Salwador Dali, Horowitz. Tyle, że to już nie fotografia -
    aczkolwiek w pracach Horowitza elementy fotografii często wyraźnie widać.

    > Ogólnie tak. Pytanie czy ktoś robi zdjęcie 'dokumentalne' czy
    > 'artystyczne'? Wszystko zależy od celu. Jak sam powiedziałeś taki pajączek
    > w naturze występuje często i widać je często.

    Dlatego ja np. często nie wyjmuje aparatu w sytuacjach w których jeszcze
    kilka lat temu chętnie zdjecie bym zrobił. Myślę sobie - mam już 78 zdjęć
    tego motywu i czy jest realna szansa, ze te 79 będzie lepsze od poprzednich?
    Jeśli odpowiedź jest negatywna - odpuszczam. Ale dla kogoś, kto zaczyna
    pzrygode z makrofotografią taki pajączek może być wspaniałym modelem do
    doskonalenia swoich umiejętności.

    > Więc takie zdjęcie to nic
    > ciekawego, natomiast pszczoła jest czymś czego się normalnie nie zobaczy,
    > jakąś nowością. Oczywiście DGCC, ale pytanie o intencje autor.

    Nie rozumiem. Czyżbyś uważał, ze pszczoła jest u nas jakąś rzadkością?

    > No niestety, trzęsąca się na wietrze gałązka, to nie są idealne warunki,
    > zwłaszcza jak są założone pierścienie :/

    Zgadza się. Dlatego w takich warunkach należy zrobić zamiast jednego
    dziesięć zdjęć i postarać się z nich wybrać z nich jedno z dobrze trafioną
    ostrością. A reszta do kosza. A jeśli nie uda się żadnego wybrać - wszystkie
    do kosza i czekamy z chwaleniem się zdjęciami na nastepną okazję.

    > A ja właśnie z niego jestem zadowolony, zwłaszcza z tego, że jest
    > naturalne
    > :)

    Rzecz gustu. Ja swoje zdanie wyraziłem - mi się takie tło nie podoba. W
    podręcznikach fotografii też na ogól pisze się, że elementów w kadrze
    odciągających uwagę od motywu należy unikać. A czy jest to opinia słuszna -
    moze warto by jeszcze inni się wypowiedzieli?

> [...]
    zowo/przyrod.jpg
    > Coś jak tu, tylko tu saturacja podciągnięta i jest nieco więcej różowego

    I zauważ, ze na tym ostatnim zdjeciu niemal białe są środki kwiatów,
    natomiast zewnętrzne płatki - w tym te widoczne od spodu kwiatu -
    zdecydowanie różowe. Na poprzednim zdjeciu z pająkiem te same zewnętrzne
    płatki są praktycznie białe. Potwierdza to moje obawy, że zostały
    prześwietlone błyskiem lampy.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 64. Data: 2010-10-11 08:56:02
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-10-08 15:26:44 +0200, T...@s...in.the.world said:

    > A ja mam pytanie do nielubiacych Martyny. Czy ktokolwiek z was robi
    > cokolwiek co ona robi, przynajmniej na jej poziomie?

    Ja robiłem i robię na satysfakcjonującym mnie poziomie. Bez fleszy,
    kamer, wywiadów, w cieniu, za własne pieniądze i dla własnej
    przyjemności.

    > Nurkowanie, wspinanie w gorach wysokich, sporty motorowe?
    > Nie chodzi mi o jakies 'mistrzostwo', ale o poziom wyzszy niz
    > 'niedzielny' czy 'ksiazkowy'.

    Jeszcze raz, cóż ona takiego zrobiła?
    Korona ziemi? To nie jest wielkie aplinistyczne wyzwanie, zwłaszcza
    przy zapleczu, jakim dysponowała Wojciechowska, to wymaga
    przedewszystkim kasy. Ci, którzy naprawdę są mocno zaangażowani w
    alpinizm, wolą te pieniądze przeznaczyć na znacznie ambitniejsze drogi.
    Dakar? No pięknie, przedostanie miejsce, ale fakt, samo ukończenie jest
    już sukcesem. Tylko jak naszą gwiazdę tiwi porównać z Juttą
    Kleinschmidt, która konsekwentnie startowała przez wiele lat (i to na
    motocyklu), aż jej się udało wygrać etap?
    Motocykle? No sorry, raz że jeździ (czy tam jeździła, bo AFAIK już
    jakiś czas temu robiła wyprzedaż garażową) na poziomie nie odbiegającym
    od Kowalskiego czy innego Nowaka, a dwa - w porównaniu z Moniką
    Jaworską, głuchoniemą zawodniczką startującą z wynikami w czołowych
    imprezach europy to co ona zaprezentowała? Już przemilczę jej
    dziennikarską niekompetencję w dziedzinie jednośladów, bo zdarzyło jej
    się pięknie skompromitować w tym temacie.
    Może przyjść Ci to z trudem, ale wyobraź sobie, że niektórzy krytykują
    ją nie z zawiści czy frustracji, ale zwyczajnie z racji krytycznej
    oceny realnych osiągnięć tego nadmuchanego medialnie balonika. To co
    zrobiło z niej extreeme-woman, to przedewszystkim zaplecze ze strony
    mediów i sponsorów, zwłaszcza finansowe. Pompując tyle pieniędzy w
    jakiegokolwiek przeciętniaka, efekty byłyby podobne. Jedyną jej zasługą
    jest to, że jej się chciało. Co nie zmienia faktu, że splendor i szum
    medialny w żaden sposób nie przystają do rzeczywistych osiągnięć,
    podczas gdy wielu wybitnych w swoich dyscyplinach ludzi, nie może w tym
    kraju liczyć nawet na 1/10 tego (kto z szarych ludzi słyszał choćby o
    takim Tadku Błażusiaku, który jest fenomenem na skalę światową i lepiej
    go znają w USA niż w Polsce?).

    de Fresz

  • 65. Data: 2010-10-11 15:28:25
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <p...@o...rudak.org>,
    Olgierd <n...@n...problem> wrote:

    > W dniu Fri, 08 Oct 2010 16:06:29 +0200, Titus_Atomicus napisa(C)(C), a ja na
    > to:

    > Zaś w Polityce, Forum czy Tygodniku Powszechnym jest zgoła inaczej...

    I...?

    TA

  • 66. Data: 2010-10-11 15:38:45
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <i8ujf2$bel$1@inews.gazeta.pl>,
    de Fresz <d...@N...pl> wrote:

    > Ja robiłem i robię na satysfakcjonującym mnie poziomie. Bez fleszy,
    > kamer, wywiadów, w cieniu, za własne pieniądze i dla własnej
    > przyjemności.

    > Jeszcze raz, cóż ona takiego zrobiła?

    Ale wciaz mnie nie rozumiesz.
    Ja nie twierdze ze Martyna to jakas ekstrema, czy nawet czolowka w
    dziedzinach ktore uprawia. Czy mozesz mis wskazac miejsce gdzie cos
    takiego twierdzilem?

    Twierdze ze robi fajne rzeczy, nie koncentrujac sie na jednej
    dyscyplinie. I na takim poziomie, na tyle wyzszym od przecietnego
    Kowalskiego, ze moze o tym z sensem mowic. Bo ma o tym spore pojecie.
    I dlatego jej stanowisko naczelnej w NG jest jak najbardziej na miejscu.
    W zasadzie nie widze innej osoby na to miejsce.
    Masz jakichs innych kanydatow?
    TA

  • 67. Data: 2010-10-11 15:58:27
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <4caf2a7a$1@news.home.net.pl>,
    "adam" <j...@o...maile.com> wrote:

> [...]
    > mylić z Rutkowskim" w Pitbullu wykreowany przez Piotra Pręgowskiego ; )
    > Niemniej szczerze wątpię czy da się ją obiektywnie ocenić. Zbyt łatwo
    > jakąkolwiek jej ocenę można by sprowadzić do potencjalnej środowiskowej
    > zawiści - bo to akurat ona ma okienko w tiwi, a nie pan X, lepszy fachura.
    >
    > Ja na przykład nie słyszałem żeby dokonała wyczynu ekstermalnego w
    > pojedynkę. Kiedy robi się coś pod kamery to jedynie można się domyślać jak
    > daleko posunięta jest reżyseria. Poza tym żadna normalna telewizja chyba nie
    > zrealizowałaby materiału gdyby prowadzący ryzykował choćby wypadek i

    Ale co wy z tym 'ekstremalizmem'? Nikt (lacznie z Martyna) przeciez nie
    twierdzi ze robi ona cos ektremalnego. No i tacy ektramalisci sa
    niestety dosc monotematyczni. A jej poziom i wszechtronnosc jest jakims
    tam kompromisem.
    JAko czlowiek ktory takze realizuje podobne pasje (niestety nie posiadam
    wystarczajacych kwalifikacji, zeby zostac naczelnym NG) jestem w stanie
    to docenic.

    TA

  • 68. Data: 2010-10-11 16:30:54
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Olgierd napisal:
    > Zaś w Polityce, Forum czy Tygodniku Powszechnym jest zgoła inaczej...

    Wstępniak Baczyńskiego w Polityce (ze zdjęciem) zniknął stosunkowo
    niedawno i zastąpiła go w tej roli (wstępniaka) Paradowska (ze zdjęciem).

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 69. Data: 2010-10-13 04:49:00
    Od: nb <n...@n...net>

    at Fri 01 of Oct 2010 16:34, kuba_k1 wrote:

    > Może ktoś wie, jakimi kryteriami kierowali się jurorzy 6 edycji
    > Wielkiego Konkursu Fotograficznego National Geographic Polska przy
    > wyborze nagrodzonych prac? Ja jakoś tego nie potrafię zrozumieć :(

    Co najmniej trzy obrazki są świetne. "Cisza" - bardzo harmonijne,
    "Thailand" - również harmonijne, co trudne przy takim bogactwie
    elementów, "Ninas" - niepotrzebnie czaro-białe.

    Z drugiej strony strony "Rap z Konga" - pomyłka,
    "Z przystanku" - zepsute aż do ohydy każdym zastosowanym
    zabiegiem kolorystycznym (kształty są OK)

    --
    nb

  • 70. Data: 2010-10-13 05:53:30
    Od: nb <n...@n...net>

    at Fri 08 of Oct 2010 15:26, T...@s...in.the.world wrote:

    > A ja mam pytanie do nielubiacych Martyny. Czy ktokolwiek z was robi
    > cokolwiek co ona robi, przynajmniej na jej poziomie?

    Nie mam zdania. Pierwszy raz słyszę o jakiejś Wojciechowskiej.
    Jeśli Martyna, to pewnie ta:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Martyna_Wojciechowska

    I żeby być w temacie, porównałem fotografie:
    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/1d/W
    anda_Rutkiewicz_1968.jpg
    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/0f/W
    ojciechowska_Martyna.jpg