    From: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Wyniki Konkursu Fotograficznego NG
    Date: Mon, 11 Oct 2010 09:39:34 +0200

    "zly" <b...@N...fm> napisał:

    > No naturalne, ale w tym przypadku jak dla mnie to jest równoznaczne z
    > nudne
    > ;)

    To może lepiej by było zamiast robić zdjęcie namalować tego pająka w
    Photoshopie, albo nawet pędzlem? Wtedy mógłby wyglądac zupełnie inaczej,
    może i znacznie ciekawiej. Byli już zreszta tacy, którzy tak właśnie
    zniekształcali rzeczywistość i wielu sie podobało - daleko nie szukając
    Pablo Picasso, Salwador Dali, Horowitz. Tyle, że to już nie fotografia -
    aczkolwiek w pracach Horowitza elementy fotografii często wyraźnie widać.

    > Ogólnie tak. Pytanie czy ktoś robi zdjęcie 'dokumentalne' czy
    > 'artystyczne'? Wszystko zależy od celu. Jak sam powiedziałeś taki pajączek
    > w naturze występuje często i widać je często.

    Dlatego ja np. często nie wyjmuje aparatu w sytuacjach w których jeszcze
    kilka lat temu chętnie zdjecie bym zrobił. Myślę sobie - mam już 78 zdjęć
    tego motywu i czy jest realna szansa, ze te 79 będzie lepsze od poprzednich?
    Jeśli odpowiedź jest negatywna - odpuszczam. Ale dla kogoś, kto zaczyna
    pzrygode z makrofotografią taki pajączek może być wspaniałym modelem do
    doskonalenia swoich umiejętności.

    > Więc takie zdjęcie to nic
    > ciekawego, natomiast pszczoła jest czymś czego się normalnie nie zobaczy,
    > jakąś nowością. Oczywiście DGCC, ale pytanie o intencje autor.

    Nie rozumiem. Czyżbyś uważał, ze pszczoła jest u nas jakąś rzadkością?

    > No niestety, trzęsąca się na wietrze gałązka, to nie są idealne warunki,
    > zwłaszcza jak są założone pierścienie :/

    Zgadza się. Dlatego w takich warunkach należy zrobić zamiast jednego
    dziesięć zdjęć i postarać się z nich wybrać z nich jedno z dobrze trafioną
    ostrością. A reszta do kosza. A jeśli nie uda się żadnego wybrać - wszystkie
    do kosza i czekamy z chwaleniem się zdjęciami na nastepną okazję.

    > A ja właśnie z niego jestem zadowolony, zwłaszcza z tego, że jest
    > naturalne
    > :)

    Rzecz gustu. Ja swoje zdanie wyraziłem - mi się takie tło nie podoba. W
    podręcznikach fotografii też na ogól pisze się, że elementów w kadrze
    odciągających uwagę od motywu należy unikać. A czy jest to opinia słuszna -
    moze warto by jeszcze inni się wypowiedzieli?

    > Tak, te kwiatki są biało różowe.Bardzo ładnie wyglądają
    > http://konkurszdjec.upclive.pl/original/651156/na_ro
    zowo/przyrod.jpg
    > Coś jak tu, tylko tu saturacja podciągnięta i jest nieco więcej różowego
    > wyciągniętego

    I zauważ, ze na tym ostatnim zdjeciu niemal białe są środki kwiatów,
    natomiast zewnętrzne płatki - w tym te widoczne od spodu kwiatu -
    zdecydowanie różowe. Na poprzednim zdjeciu z pająkiem te same zewnętrzne
    płatki są praktycznie białe. Potwierdza to moje obawy, że zostały
    prześwietlone błyskiem lampy.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)