  • 1. Data: 2010-09-30 12:08:43
    Temat: Ustawianie ostrosci PO zrobieniu zdjecia ?
    Od: Radek <p...@o...pl>

    Witam,

    Nie wiem czy było...

    http://www.frazpc.pl/b/266526

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-09-30 14:03:34
    Temat: Re: Ustawianie ostrosci PO zrobieniu zdjecia ?
    Od: Les <s...@p...fm>

    STRASZNE!!!

  • 3. Data: 2010-09-30 18:03:47
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    On 30/09/2010 13:08, Radek wrote:
    > Witam,
    >
    > Nie wiem czy było...
    >
    > http://www.frazpc.pl/b/266526

    super!

    B.

  • 4. Data: 2010-09-30 20:18:00
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    Radek pisze:

    > http://www.frazpc.pl/b/266526

    Nie pokazali wyników w pełnej obiecywanej rozdzielczości.
    A oryginalny pomysł dawał zdjęcie 0,1-megapikselowe
    z 16-megapikselowej matrycy. Czyli 160 razy mniejsze.
    W takim razie prościej wykonać 160 zdjęć, za każdym razem
    zmieniając trochę ustawienie ostrości... Zresztą przypuszczam,
    że wystarczyłoby kilka i dałoby się z nich ustalić przybliżone
    odległości do obiektów i symulować zmianę ostrości.

    P.

  • 5. Data: 2010-09-30 20:46:04
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    > W takim razie prościej wykonać 160 zdjęć, za każdym razem
    > zmieniając trochę ustawienie ostrości...

    Genialny pomysl! :) Tylko jak to zrobisz przy ruszajacym sie obiekcie?

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 6. Data: 2010-09-30 21:05:35
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-09-30 22:46:04 +0200, "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl> said:

    > Genialny pomysl! :) Tylko jak to zrobisz przy ruszajacym sie obiekcie?

    Tak samo genialny jak "ustawianie ostrości" po wykonaniu zdjęcia. Może
    po prostu zabudować w aparat modeler 3D i na podstawie kilku tysięcy
    pikseli generować obraz?
    Po co w ogóle męczyć się z optyką, megapikselami na matrycach, szumami?
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2010-10-01 07:38:50
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    > Tak samo genialny jak "ustawianie ostrości" po wykonaniu zdjęcia.

    Uwazasz ze dopracowanej, wygodnej formie mogloby sie nie przydac? Jesli
    Twoje zdjecia wszystkie sa trafione ostroscia dokladnie w ten punkt,
    ktory chciales, to miej na uwadze, ze sa takie dziedziny fotografii,
    gdzie o taki "kiks" naprawde nie jest trudno.

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 8. Data: 2010-10-01 08:35:38
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl> napisał:

> [...]
    >chciales, to miej na uwadze, ze sa takie dziedziny fotografii, gdzie o taki

    Dochodzą jeszcze dodatkowe możliwości - dysponując takim materiałem
    wyjściowym można z niego modyfikując nieznacznie algorytm obliczeń uzyskać
    zdjęcia wynikowe o różnej głębi ostrości - np. przy makrofotografii głębię
    ostrosci zdecydowanie większą od uzyskiwalnej konwencjonalnymi metodami. To
    może byc niekiedy dużą zaletą.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 9. Data: 2010-10-01 08:48:23
    Od: "Mariusz Chwalba" <m...@c...net>

    On Thu, 30 Sep 2010 22:18:00 +0200, Piotrne <p...@p...onet.pl>
    wrote:

    > Nie pokazali wyników w pełnej obiecywanej rozdzielczości.
    > A oryginalny pomysł dawał zdjęcie 0,1-megapikselowe
    > z 16-megapikselowej matrycy.

    Jakby ta technologia była taka fajna, to taki Canon już dawno
    kombinowałby nad zrobieniem odpowiednio dużych matryc, tak ze
    120Mp.

    E, zaraz...

    pozdrawiam,
    --
    Mariusz 'koder' Chwalba

  • 10. Data: 2010-10-01 08:52:26
    Od: "Bla" <n...@a...spam.pl>

> [...]
    > ostrosci zdecydowanie większą od uzyskiwalnej konwencjonalnymi metodami.

    Ale czy napewno? Przecież według opisu przed tym specjalnym obiektywem musi
    być umieszczony obiektyw klasyczny.
    Co za tym idzie najprawdopodobniej jedyne czym możemy się bawić to
    zmniejszanie głębi ostrości zdjęcia wraz z ewentualnym przesunięciem punktu
    ostrości w przód lub tył ale tylko w zakresie głębi ostrości ustawionej na
    obiektywie klasycznym.
    W związku z tym myślę że ta metoda sprawdzi się przede wszystkim w
    kompaktach gdzie dysponujemy bardzo dużą głębią ostrości. Dzięki temu
    dodatkowemu obiektywowi i oprogramowaniu możliwe będzie uzyskiwanie zdjęć z
    małą głębią ostrości i z ostrością ustawioną na dowolny punkt.
    Mam nadzieję że wyraziłęm się jasno.