  • 71. Data: 2010-10-13 14:27:59
    Temat: Re: Wyniki Konkursu Fotograficznego NG
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <i93hgn$ca4$1@news.dialog.net.pl>, nb <n...@n...net>
    wrote:

    > Nie mam zdania. Pierwszy raz słyszę o jakiejś Wojciechowskiej.
    > Jeśli Martyna, to pewnie ta:
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Martyna_Wojciechowska
    >
    > I żeby być w temacie, porównałem fotografie:
    > http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/1d/W
    anda_Rutkiewicz_1968.jpg
    > http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/0f/W
    ojciechowska_Martyna.jpg

    > Moim zdaniem przepaść między nimi.

    Twoje zdanie mozesz sobie schowac.
    Z reszta twojej blyskotliwej wypowiedzi.

    TA

  • 72. Data: 2010-10-14 20:12:57
    Od: nb <n...@n...net>

    at Wed 13 of Oct 2010 16:27, T...@s...in.the.world wrote:

    anda_Rutkiewicz_1968.jpg
    ojciechowska_Martyna.jpg

    > Twoje zdanie mozesz sobie schowac.

    A czyje zdanie wolno mi przytaczać?

    > Z reszta twojej blyskotliwej wypowiedzi.

    Przy porównaniu dwóch fotografii użyłem najbanalniejszego
    określenia "przepaść między nimi". Gdzie tutaj błyskotliwość?

    PS A w ogóle zdajesz sobie sprawe, że napisałeś na

    --
    nb

  • 73. Data: 2010-10-14 22:38:49
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    nb napisal:
    > Przy porównaniu dwóch fotografii użyłem najbanalniejszego
    > określenia "przepaść między nimi". Gdzie tutaj błyskotliwość?

    No właśnie nie ma. Pozbawione treści 'przepaść między nimi'.
    Coś bliżej? Precyzyjniej?

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 74. Data: 2010-10-15 13:46:35
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <i97o85$on9$1@news.dialog.net.pl>, nb <n...@n...net>
    wrote:

    > A czyje zdanie wolno mi przytaczać?

    Och, nawet swoje. Pod warunkiem, ze byloby to cos na poziomie.

    > Przy porównaniu dwóch fotografii użyłem najbanalniejszego
    > określenia "przepaść między nimi". Gdzie tutaj błyskotliwość?

    No wlasnie brak takowej. To taki sarkazm byl.

    > PS A w ogóle zdajesz sobie sprawe, że napisałeś na

    Mhm.
    Wiec co chciales porownywac w tych dwoch fotkach?

    TA

  • 75. Data: 2010-10-15 23:40:29
    Od: nb <n...@n...net>

    at Fri 15 of Oct 2010 00:38, Jacek_P wrote:

    > No właśnie nie ma. Pozbawione treści 'przepaść między nimi'.

    No właśnie, nie ma.

    > Coś bliżej? Precyzyjniej?

    A dokładniej?

    --
    nb

  • 76. Data: 2010-10-16 00:04:11
    Od: nb <n...@n...net>

    at Fri 15 of Oct 2010 15:46, T...@s...in.the.world wrote:

    > Och, nawet swoje. Pod warunkiem, ze byloby to cos na poziomie.

    > No wlasnie brak takowej. To taki sarkazm byl.

    > Mhm.

    Gzrx?

    > Wiec co chciales porownywac w tych dwoch fotkach?

    To co jest na tych fotografiach. Najchętniej w oderwaniu
    od pozakadrowej egzystencji przedstawionych tam osób.
    Ale tak się nie da jakkolwiek by się zarzekać,
    że jest inaczej.
    Oprócz samych obrazów, również warunki w których
    oba zdjęcia były robione, sprzęt jakim dysponowali
    fotografowie. Stosunek możliwości do efektu końcowego.
    Na ile fotografie odzwierciadlają osobowość przedstawianych
    osób.

    --
    nb

  • 77. Data: 2010-10-16 00:19:38
    Od: "marek augustynski" <h...@p...onet.pl>

    > To co jest na tych fotografiach. Najchętniej w oderwaniu
    > od pozakadrowej egzystencji przedstawionych tam osób.
    > Ale tak się nie da jakkolwiek by się™ zarzekał,
    > że jest inaczej.

    Pewnie, że się da, tylko trzeba patrzeć na zdjęcie;)

    marek

  • 78. Data: 2010-10-16 02:44:10
    Od: nb <n...@n...net>

    at Sat 16 of Oct 2010 02:19, marek augustynski wrote:

    > Pewnie, że się da, tylko trzeba patrzeć na zdjęcie;)

    Też tak myślałem. Ale nawet przy najbardziej wyciszonych
    hormonach i maksymalnym wytężeniu woli, patrząc na zdjęcie,
    widziałem kobietę która była sfotografowana.
    Nie mówię tego z pozycji jakiegoś napaleńca, czy wyposzczonego
    marynarza. Dosyć solidnie trenowałem zen i bez problemu potrafiłem
    zapanować nad makyo. Znałem drogę jaką Kandinsky przeszedł
    do abstrakcji, czyli przedstawień wizualnych w oderwaniu od...

    Nie wykluczam, że da się. Więc autopoprawka - nie potrafię.
    Nie znam również nikogo, kto by potrafił widzieć tylko zdjęcie.
    Każdy, który deklarował, że potrafi odpadał na prostym teście -
    - przedstawienie figuratywne do góry nogami. I, ważne, nie ja
    orzekałem o wyniku testu, tylko sami deklarujący wycofywali się
    ze swoich deklaracji.

    --
    nb

  • 79. Data: 2010-10-16 10:28:17
    Od: "marek augustynski" <h...@p...onet.pl>

> [...]
    > - przedstawienie figuratywne do góry nogami. I, ważne, nie ja
    > orzekałem o wyniku testu, tylko sami deklarujący wycofywali się

    Patrzenie do gory nogami wymyslono jedynie dla oceny poprawnosci kompozycji...
    moim zdaniem bez sensu. Mozesz w ten sposob ewentualnie dochodzic czy obraz
    posiada harmonie. Nastroju, charakteru twarzy, itp. nie ocenisz. A przeciez
    przynaleza one do zdjecia i nie mozna patrzec w oderwaniu od nich. Nie o to mi
    chodzi jeśli to miałes na mysli.

    Ja patrze tak (w uproszczeniu).. w przypadku portretu.
    1 Czlowiek - czy na zdjeciu jest zywa istota czy manekin.. manekinom mowie
    dosc?
    2 Czego on ode mnie chce - jesli cos chce wywalam zdjecie
    3 O czym jest zdjecie &#8211; Jesli ono samo probuje mi wyjasnic o czym jest wywalam
    je.

    W przypadku tych dwoch zdjec od razu oceniam w ten sposob. Dlatego tez nie
    wiem za bardzo czemu mialy one sluzyc. Zdjecie z Wanda odpada na 3, z Martyną
    na 2.

    Zamien w wyobrazni te postacie wrzucajac Martyne w Wande i na odwrot;) To jest
    tylko fotografia.

    marek

  • 80. Data: 2010-10-16 20:28:04
    Od: nb <n...@n...net>

    at Sat 16 of Oct 2010 12:28, marek augustynski wrote:

    > Patrzenie do gory nogami wymyslono jedynie dla oceny poprawnosci
    > kompozycji...

    To wiem (chociaż częściej stosuje odwrócenie wzdłuż osi pionowej)
    i dlatego wspomniałem o Kandiskim, w skrócie - Kandinsky zauważył,
    że obraz do góry nogami to w dalszym ciągu te same relacje między
    elementami obrazu, na które nie ma wpływu przystawalność
    do rzeczywistości.

    > moim zdaniem bez sensu.

    Wygodne. Tak samo jak inne trzymanie gitary podczas nauki,
    inne oświetlenie przedmiotu podczas jego obróbki niż
    w miejscu docelowym.

> [...]
    >
    > Ja patrze tak (w uproszczeniu).. w przypadku portretu.
    > 1 Czlowiek - czy na zdjeciu jest zywa istota czy manekin.. manekinom

    I jest silna pokusa, żeby manekin nie odbierać jak człowieka
    a człowieka jak manekin.

    > 2 Czego on ode mnie chce - jesli cos chce wywalam zdjecie

    Też tak kiedyś myślałem, bo się bałem. Po uzyskaniu pewności
    własnej autonomii nie mam się już czego bać. Chcenie dzieła,
    jest jednym z wymiarów tego dzieła. Może nawet być wyłącznie
    jednym wielkim chceniem i samo to nie jest powodom jego
    odrzucenia (w większości jednak odrzucam).

    > 3 O czym jest zdjecie &#8211; Jesli ono samo probuje mi wyjasnic o
    > czym jest wywalam je.

    Też tak myślałem :-) i myślę, ale w nieco złagodzonej formie.
    A niech sobie wyjaśnia! Kiedy nie wyjaśnia, wówczas większą
    rolę niż przegadanie gra niedopowiedzenie, czyli coś co jest
    poza dziełem. A ja cały czas mówię, o niemożliwości zamknięcia się
    w samym dziele (powtórzę - jest zdjęcie, ale widzę kobietę, chociaż
    chciałbym widzieć samo zdjęcie).
    Poza tym wyjaśnianie może być całkiem na miejscu, albo całkiem
    nie, z setką stanów pośrednich. Najgorzej jeśli usiłuje wmówić,
    że zawiera coś czego w nim nie ma (obrzydliwe jak motywatory.pl :-)

    > W przypadku tych dwoch zdjec od razu oceniam w ten sposob. Dlatego tez
    > nie wiem za bardzo czemu mialy one sluzyc. Zdjecie z Wanda odpada na
    > 3, z Martyną na 2.

    Straszne! Alpinistka związana linami wspina się - to tak nachalne
    i wulgarne w swej dosłowności jak król w koronie i bokser ze złamanym
    nosem. Odrzucamy! Dobra... przesadziłem, bo chciałem :-)

    > Zamien w wyobrazni te postacie wrzucajac Martyne w Wande i na odwrot;)
    > To jest tylko fotografia.

    Nie potrafię, ale to sprawa tego szczególnego przypadku.

    PS To że Wanda związana linami i wspina się, zauważyłem dopiero
    dzisiaj i nie potrafię odpowiedzieć, co przedtem widziałem

    --
    nb