  • 31. Data: 2010-10-08 08:20:54
    Temat: Re: Wyniki Konkursu Fotograficznego NG
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-10-07 15:25:27 +0200, T...@s...in.the.world said:

    > A kto ja wnosil?

    Ekipa prawdziwych alpinistów, którą zabrała ze sobą.

    > Czy sadzisz ze na takich wysokosciach ktokolwiek bylby w stanie wniesc
    > kogokoliwek na plecach?

    Poczytaj trochę o historii himalaistyki. Było wiele przypadków, jak
    "zdobywcy" byli wnoszeni na plecach przez Sherpów, po to by na własnych
    nogach przejść ostatnie 100 metrów, tragarzom polecając pozostanie
    niżej.

    > Owszem, wlasnie takie osoby sa meidialne.

    Mam odmienne zdanie. Co nie zmienia faktu, że weszli bez kamer, fleszy
    i megalansu. Ale widać mają braki w dziedzinie autopromocji. Tak czy
    siak, mam alergię na tą panią, jako że również mam więcej niż blade
    pojęcie o niektórych dyscyplinach, którymi się lansowała i przypadkiem
    dysponuję relacjami z pierwszej ręki o jej realnych osiągnięciach (a
    raczej ich braku), co zupełnie nie licuje z wizerunkiem jaki sobie
    kreuje (określenie bardzo na miejscu) w mediach.

    A wracając do konkursu - z tego co sprawdziłem w żiry byli jeszcz
    Tomaszewski i Sikora, a ci panowie na fotografii akurat się znają
    zdecydowanie bardziej. I mimo że nie mam aż tak krytycznej oceny
    poziomu tych zdjęć jak coponiektórzy w tym wątku, to wyróżnienie
    niektórych mnie zadziwia.

    de Fresz

  • 32. Data: 2010-10-08 09:07:38
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 08 Oct 2010 10:20:54 +0200, de Fresz napisał(a):

> [...]
    > "zdobywcy" byli wnoszeni na plecach przez Sherpów, po to by na własnych
    > nogach przejść ostatnie 100 metrów, tragarzom polecając pozostanie

    Nie ma takiej możliwości. Nawet chuda babka waży swoje 50 kg, co na
    wysokości 7000 m jest nie do udźwignięcia.

    Natomiast owszem, 200 lat temu w podobny sposób "zdobywało się" Alpy.
    Bodajże pierwsza kobieta została wniesiona w lektyce na Mont Blanc.

    --
    :-) Olgierd
    http://olgierd.rudak.org

  • 33. Data: 2010-10-08 09:14:25
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-10-08 11:07:38 +0200, Olgierd <n...@n...problem> said:

    > Nie ma takiej możliwości. Nawet chuda babka waży swoje 50 kg, co na
    > wysokości 7000 m jest nie do udźwignięcia.

    Więc idź i wytłumacz Sherpom, że robią coś, co jest niemożliwe ;-)

    de Fresz

  • 34. Data: 2010-10-08 10:21:10
    Od: zly <b...@N...fm>

    > Prawdę powiedziawszy równie koszmarnie oświetlone jak i ten nagrodzony
    > pająk. Ja bym się tym zdjeciem nie chwalił - zwłaszcza, że tuż obok w tym
    > samym portfolio można znaleźć wielokrotnie lepsze - choćby
    > http://www.flickr.com/photos/33413655@N08/4809230415
    /in/photostream/

    Jak dla mnie ta pszczoła jest bez porównania lepsza. Nie wiem co masz na
    myśli pisząc 'lepsze oświetlenie'. Chyba to, że jest jaśniej...
    --
    marcin

  • 35. Data: 2010-10-08 10:29:36
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Mon, 04 Oct 2010 11:56:41 +0200, Arek (G) napisał(a):

> [...]

    Za dużo ingerencji programów graficznych, tandetne winiety etc...

    --
    marcin

  • 36. Data: 2010-10-08 10:46:22
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "zly" <b...@N...fm> napisał

    >[...]
    /in/photostream/

    > Jak dla mnie ta pszczoła jest bez porównania lepsza. Nie wiem co masz na
    > myśli pisząc 'lepsze oświetlenie'. Chyba to, że jest jaśniej...

    Pająk (ten nienagrodzony - link powyżej) wygląda na naturalnie oświetlonego
    (jeśli był doswietlany lampą - to umiejętnie - tak, że doświetlanie nie
    rzuca się w oczy). W przypadku pszczoły (podam linka - bo gdzieś uciekł przy
    wycinaniu:
    http://www.flickr.com/photos/33413655@N08/4832541932
    /in/photostream/#/)
    użycie lampy od razu razi. Nadmierne kontrasty (zwróć uwagę na wypalenia na
    skrzydle i dolną prawą część oka która stanowi jednolitą czarna plamę bez
    szczegółów), nienaturalne czarne tło (czy pszczoły żerują w nocy?).

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 37. Data: 2010-10-08 11:17:56
    Od: "Przemek Wrzesinski" <p...@g...pl>

    de Fresz <d...@N...pl> napisał(a):

    > Ekipa prawdziwych alpinistów, którą zabrała ze sobą.

    A na którą ją wniesli? Podasz nazwy tych szczytów?

    Tworzenie takiej a nie innej atmosfery relacji jest jakby nie było warunkiem
    koniecznym do sprzedania historii w mediach. Po drugie, wbrew pozorom Mont
    Blanc, który przy idealnej pogodzie jest nudnym spacerkiem po plaskatym
    terenie w przypadku załamania pogody staje się śmiertelną pułapką.

> [...]
    > raczej ich braku), co zupełnie nie licuje z wizerunkiem jaki sobie
    > kreuje (określenie bardzo na miejscu) w mediach.

    A te osoby od ktorych masz relacje z pierwszej ręki to ile razy wyszły na
    jakieś szczyty z korony Ziemii?

  • 38. Data: 2010-10-08 11:30:48
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "de Fresz" napisał

> [...]
    > osiągnięciach (a raczej ich braku), co zupełnie nie licuje z wizerunkiem
    > jaki sobie kreuje (określenie bardzo na miejscu) w mediach.

    Też mam na nią alergię - od początku wydaje mi się odpychająca i całkowicie
    "niemedialna", choć jak życie pokazuje albo ja się grubo mylę w ocenie
    czyjejś medialności albo predyspozycje konkretnej osoby nie mają
    najmniejszego wpływu na zrobienie kariery na szkle.
    Ale chyba nie ma sensu strzępić klawiatury na telewizyjne zjawisko. To jest
    trochę jakby próbować wrażeniami z cyrku opisywać życie dzikich zwierząt.
    Cyrk to cyrk.

    adam

  • 39. Data: 2010-10-08 11:41:31
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    W dniu 2010-10-06 23:45, Thomas pisze:

    > Użytkownik "Arek (G)" <a...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Nie z jego co prawda, ale... mowisz - masz ;-)
    > http://www.flickr.com/photos/33413655@N08/4832541932
    /

    Jedyną cechę wspólną jaką tu widzę to kawałek czarnego tła. Idąc tym
    krokiem możne zdyskredytować dowolne zdjęcie pokazując zupełnie inne z
    kawałkiem podobnego tła.

    A.

  • 40. Data: 2010-10-08 12:12:45
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Fri, 8 Oct 2010 12:46:22 +0200, Marek Wyszomirski napisał(a):

    > Pająk (ten nienagrodzony - link powyżej) wygląda na naturalnie oświetlonego
    > (jeśli był doswietlany lampą - to umiejętnie - tak, że doświetlanie nie
    > rzuca się w oczy).

    Może i tak, ale całe zdjęcie jest jak dla mnie za bardzo jednolite i mdłe.
    Jestem totalnym amatorem, ale takich robaczków zielone na zielonym, przy
    dobrym świetle przewinęło się już kilka przez mój aparat, ale zazwyczaj
    koniec końców lądowały w koszu

> [...]
    > skrzydle i dolną prawą część oka która stanowi jednolitą czarna plamę bez
    > szczegółów), nienaturalne czarne tło (czy pszczoły żerują w nocy?).

    To co napisałeś jak dla mnie powoduje, że zdjęcie jest ciekawe. Nie wiem
    jak dużo zawdzięcza obróbce, ale wiem, że ja nie wiedziałbym jak uzyskać
    taki efekt. Może właśnie dlatego tak rozróżniam te zdjęcia.

    A jak już lecimy z makro to wystawie na parkiet swoje ;)
    http://konkurszdjec.upclive.pl/original/651155/pani_
    mucha/przyroda_makro_zwierzeta_macro_przyrodnicze.jp
    Trochę nietrafione z ostrością, ale robione z ręki w parku, przy wietrze.
    Potem nieco wyostrzone i ciut podbity kontrast. Czekam na krytykę ;)

    --
    marcin