  • 21. Data: 2010-10-04 11:06:54
    Temat: Re: Wyniki Konkursu Fotograficznego NG
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-10-03 21:10:03 +0200, Les <s...@p...fm> said:

    > A co to jest: Zdjęcie zrobiono techniką 'pół na pół'".
    > tu: http://www.national-geographic.pl/foto/fotografia/ka
    tegoria-krajobraz-p
    > ierwsze-miejsce-bartosz-strozynski-sjesta/
    > Może ktoś wie??

    Pewnie idzie o to, że pół pod wodą, pół nad.

    > Żeby wiedzieć jakie były kryteria wyboru musiałbyś być kobietą i
    > jeździć na motorze. I od razu znasz się na fotografii!

    Mam przeczucie, że pani Wojciechowska zna się tak na fotografii, jak na
    motocyklach, czyli prawie wcale. Zresztą podobnie było z jej alpinizmem
    - więcej autokreacji i marketingu, niż czegokolwiek innego.

    de Fresz

  • 22. Data: 2010-10-04 12:32:29
    Od: Marx <M...@n...com>

    On 03.10.2010 11:11, Rafal Jankowski wrote:
    > Co do krytyki wymienionych przeze mnie zdjęć to kobieta strzeliła sobie
    > fotę przypadkowych bambusów, skompresowała JPGa usuwając kolory a
    > zostawiając odcienie szarości i wysłała na konkurs. Że dostała za to
    > nagrodę to akurat szacun, ale może mi ktoś wyjaśni co w tych zdjęciach
    > jest takiego wyjątkowego, bo może ja mam problemy ze wzrokiem.

    z bambusami pojechales ale generalnie sie zgadzam
    przede wszystkim albo oceniamy zdjecie, albo zdjecie z cala historia,
    jak to trudno lub fuksiarsko bylo je zrobic. Jak widac bez historii tego
    konkursu sie nie wygra.
    Zdjecie ktore wygralo jest ladne, ale z historia niespojne. Bo jedno
    dziewcze smutne, drugie nie wiadomo - placze czy sie szczerzy. Bez
    historii mozna pomyslec ze dzieci sie smuca bo dajmy na to zginal im
    ktos bliski - sztampowy temat.
    Na dodatek fotka jest chyba zdjeciem fotografii z wystawy - bo widac
    ogromna utrate szczegolow.
    Dobrany temat czyli dziecko to po prostu pojscie na latwizne - dzieci z
    natury sa ladne (szczegolnie dziewczynki) - nie maja problemow z cera,
    zmarszczkami, i czesto naturalnie sie zachowuja.

    Marx

  • 23. Data: 2010-10-06 21:45:20
    Od: "Thomas" <a...@b...pl>

    Użytkownik "Arek (G)" <a...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Skoro taka łatwizna, to pokaż coś podobnego z własnej kolekcji:)
    >
    > A.

    Nie z jego co prawda, ale... mowisz - masz ;-)
    http://www.flickr.com/photos/33413655@N08/4832541932
    /

    Thomas

  • 24. Data: 2010-10-07 05:37:40
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Thomas" <a...@b...pl> napisał:

    >[...]
    >
    > Nie z jego co prawda, ale... mowisz - masz ;-)
    > http://www.flickr.com/photos/33413655@N08/4832541932
    /
    >[...]

    Prawdę powiedziawszy równie koszmarnie oświetlone jak i ten nagrodzony
    pająk. Ja bym się tym zdjeciem nie chwalił - zwłaszcza, że tuż obok w tym
    samym portfolio można znaleźć wielokrotnie lepsze - choćby
    http://www.flickr.com/photos/33413655@N08/4809230415
    /in/photostream/

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 25. Data: 2010-10-07 12:26:01
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <i8ccge$e7o$1@inews.gazeta.pl>,
    de Fresz <d...@N...pl> wrote:

    > Mam przeczucie, że pani Wojciechowska zna się tak na fotografii, jak na
    > motocyklach, czyli prawie wcale. Zresztą podobnie było z jej alpinizmem
    > - więcej autokreacji i marketingu, niż czegokolwiek innego.

    Chcesz powiedziec ze po tym co zrobila wciaz nie ma o tym pojecia i nie
    ma prawa wypowiadac sie nt wspinania?

    TA

  • 26. Data: 2010-10-07 12:27:25
    Od: T...@s...in.the.world

    In article
    <2...@w...go
    oglegroups.com>,
    Les <s...@p...fm> wrote:

    > Nie rozumiem jednego - dlaczego w konkursie, gdzie w nazwie na końcu
    > jest słowo Polska są oceniane fotografie z całego świata? Przecież
    > taki konkurs powinien być reklamą Polski i polskich fotografów.

    Noo, nie dosc ze na koncu 'Polska', to jeszcze na poczatku 'narodowa'.

    TA

  • 27. Data: 2010-10-07 12:38:04
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-10-07 14:26:01 +0200, T...@s...in.the.world said:

    > Chcesz powiedziec ze po tym co zrobila wciaz nie ma o tym pojecia i nie
    > ma prawa wypowiadac sie nt wspinania?

    A co zrobiła? Dała się wciągnąć (a nawet wnieść miejscami)
    profesjonalistom na parę nienajtrudniejszych szczytów? Szczególne
    wrażenie zrobiła na mnie jej pełna napięcia i wiszącej w powietrzu
    grozy relacja ze zdobywania Mt. Blanca, na którego niedawno weszła
    grupa z zaprzyjaźnionej drużyny harcerskiej, z udziałem
    niepełnosprawnych (szkoda że bez kamer, zaplecza dobrej klasy
    alpinistów itp., ale osoby z upośledzeniem umysłowym są w końcu
    niemedialne).

    de Fresz

  • 28. Data: 2010-10-07 13:25:27
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <i8kevc$llt$1@inews.gazeta.pl>,
    de Fresz <d...@N...pl> wrote:

    > A co zrobiła?
    No, weszla na kilka gorek.

    >Dała się wciągnąć (a nawet wnieść miejscami)
    > profesjonalistom na parę nienajtrudniejszych szczytów?
    A kto ja wnosil?
    Czy sadzisz ze na takich wysokosciach ktokolwiek bylby w stanie wniesc
    kogokoliwek na plecach?

> [...]
    > niepełnosprawnych (szkoda że bez kamer, zaplecza dobrej klasy
    > alpinistów itp., ale osoby z upośledzeniem umysłowym są w końcu
    Owszem, wlasnie takie osoby sa meidialne.

    TA

  • 29. Data: 2010-10-07 18:49:46
    Od: "Thomas" <a...@b...pl>

    Użytkownik "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > pająk. Ja bym się tym zdjeciem nie chwalił - zwłaszcza, że tuż obok w tym
    > samym portfolio można znaleźć wielokrotnie lepsze - choćby

    Nie no bo ktoś tam sugerowal, ze niby jesli to latwizna to, zeby pokazac.
    No to pokazalem :)
    Ta pszczola to wynik... eksperymentow z oswietleniem. Mi i znajomym sie
    podoba ;-)
    A jesli uwazasz, ze pajak wielokrotnie lepszy, to dziekuje.
    Wracajac do pszczoly, czy w makro owadzim to zawsze musi byc tak, ze ma byc
    delikatnie, naturalnie oswietlone i w ogole po prostu naturalnie. A nie
    moze byc cos innego?
    Pszczola wlasnie inna i wielu osobom sie podoba. Tylko trzeba na nia
    spojrzec nie przez pryzmat kanonow owadziego makro.
    Nie wykluczone tez, ze gadam glupoty. Ja zwykly pstrykacz jestem jedynie.

    Thomas

  • 30. Data: 2010-10-07 19:14:08
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Thomas" <a...@b...pl> napisał:

> [...]
    > podoba ;-)
    > A jesli uwazasz, ze pajak wielokrotnie lepszy, to dziekuje.

    W/g mnie znacznie lepszy. Po prostu to zdjecie w odróżnieniu od pszczoły
    sprawia naturalne wrazenie.

    > Wracajac do pszczoly, czy w makro owadzim to zawsze musi byc tak, ze ma
    byc
    > delikatnie, naturalnie oswietlone i w ogole po prostu naturalnie. A nie
    > moze byc cos innego?

    Może - ale zwykle efekt jest gorszy. W pewnych dziedzinach fotografii
    obowiazują określone zasady i ich łamanie nie jest najczęściej dobrym
    pomysłem. Nikt przecież nie zabrania robienia krajobrazu z wypalonym niebem
    (ale za to uchwyconymi szczegółami w cieniach w słoneczny dzień) lub
    portretu z nienaturalnie zaniebieszczonym zabrawieniem skóry uzyskanym przez
    ustawienie balansu bieli na zbyt niska temperaturę barwową. Tym niemniej
    zwykle za lepsze uważamy zdjecia wykonane bez łamania pzryjętych zasad.

    > Pszczola wlasnie inna i wielu osobom sie podoba. Tylko trzeba na nia
    > spojrzec nie przez pryzmat kanonow owadziego makro.

    Ja jednak spoglądam przez pryzmat kanonów przyjętych w fotografii
    przyrodniczej.

    > Nie wykluczone tez, ze gadam glupoty. Ja zwykly pstrykacz jestem jedynie.
    > [...]

    Nikt Ci nie odbiera prawa do własnego zdania - ja wyraziłem swoje.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)