  • 11. Data: 2010-10-02 21:26:47
    Temat: Re: Wyniki Konkursu Fotograficznego NG
    Od: Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl>

    On Fri, 1 Oct 2010, vurt wrote:

    > Napisz, które konkretnie zdjęcie twoim zdaniem jest słabe, bo ja takich nie
    > widzę.

    Wprawdzie nie jestem inicjatorem wątku, ale napiszę, które mi się nie
    podobają:

    http://www.national-geographic.pl/foto/fotografia/ka
    tegoria-fotoreportaz-pierwsze-miejsce-agata-pietron-
    rap-z-konga/
    http://www.national-geographic.pl/foto/fotografia/ka
    tegoria-fotoreportaz-pierwsze-miejsce-agata-pietron-
    rap-z-konga-1/
    http://www.national-geographic.pl/foto/fotografia/ka
    tegoria-fotoreportaz-pierwsze-miejsce-agata-pietron-
    rap-z-konga-2/
    http://www.national-geographic.pl/foto/fotografia/ka
    tegoria-fotoreportaz-pierwsze-miejsce-agata-pietron-
    rap-z-konga-3/
    http://www.national-geographic.pl/foto/fotografia/ka
    tegoria-fotoreportaz-pierwsze-miejsce-agata-pietron-
    rap-z-konga-4/

    Nudne, czarno-białe, poza paroma Murzynami nic nie przedstawiają.

  • 12. Data: 2010-10-02 21:33:25
    Od: Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl>

    On Sat, 2 Oct 2010, Les wrote:

    > fotki i tak są lepsze niż rok temu!
    > Są słabsze, ale są też bardzo dobre.
    > Dla mnie najlepsze to te hipcie w czasie deszczu (i to zacinającego).
    > Wiecie ile musiał "wycierpieć" fotograf, żeby zrobić takie ujęcie.

    Ale co klienta obchodzi cierpienie fotografa? Fotograf jak chce i potrafi
    to może sobie klimatyzowanym jeepem pojechać na safari i zrobić dobrą fotę
    wystawiając jedynie obiektyw za ono.

    Hipki w zasadzie są w porządku.

  • 13. Data: 2010-10-03 08:48:33
    Od: Les <s...@p...fm>

> [...]
    > to może sobie klimatyzowanym jeepem pojechać na safari i zrobić dobrą fotę

    Jak się klient zna - to go obchodzi.
    Niestety większość się nie zna, bo szuka zdjęć podobnych do swoich -
    takich robionych w południe przy ostrych cieniach i np. walących się
    budynkach.

    Pozdrawiam
    Les

  • 14. Data: 2010-10-03 09:11:47
    Od: Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl>

    On Sun, 3 Oct 2010, Les wrote:

    > Jak się klient zna - to go obchodzi.
    > Niestety większość się nie zna, bo szuka zdjęć podobnych do swoich -
    > takich robionych w południe przy ostrych cieniach i np. walących się
    > budynkach.

    Może faktycznie jak ktoś siedzi godzinami w szuwarach, żeby nakryć
    kopulujące kaczki to potem szuka podobnych do swoich, takich gdzie
    fotograf biedactwo musiał zmoknąć (chociaż akurat do zdjęcia hipków nic
    nie mam - są OK).

    Mi się zdjęcie podoba albo nie i generalnie na mój gust specjalnie nie
    rzutuje fakt, czy to jest podziwiany artyzm, pogardzany HDR i czy fotograf
    opłacał partyzantów walących z moździerza w budynek mieszkalny, żeby
    odpowiednio ustawić statyw.

    Co do krytyki wymienionych przeze mnie zdjęć to kobieta strzeliła sobie
    fotę przypadkowych bambusów, skompresowała JPGa usuwając kolory a
    zostawiając odcienie szarości i wysłała na konkurs. Że dostała za to
    nagrodę to akurat szacun, ale może mi ktoś wyjaśni co w tych zdjęciach
    jest takiego wyjątkowego, bo może ja mam problemy ze wzrokiem.

  • 15. Data: 2010-10-03 09:35:37
    Od: "marek augustynski" <h...@p...onet.pl>

> [...]
    > nagrodę to akurat szacun, ale może mi ktoś wyjaśni co w tych zdjęciach
    > jest takiego wyjątkowego, bo może ja mam problemy ze wzrokiem.

    Ocena zależy od wiedzy, doświadczenia i wrażliwości, która w zasadzie jest
    doświadczeniem z dzieciństwa.
    Wybór prac zależy od wiedzy, polityki danej organizacji, która wyboru dokonuje
    i od poziomu prac.
    Poziom prac konkursowych zależy od wiedzy, doświadczenia i wrażliwości.. i od
    polityki jaką prowadzi uczestnik konkursu względem jury przede wszystkim.

    Wyniki tego konkursu można dyskutować jako obraz ogólnej wiedzy i polityki
    prowadzonej przez jury.

    marek

  • 16. Data: 2010-10-03 17:47:41
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

    W dniu 2010-10-01 16:34, kuba_k1 pisze:
    > Może ktoś wie, jakimi kryteriami kierowali się jurorzy 6 edycji Wielkiego
    > Konkursu Fotograficznego National Geographic Polska przy wyborze
    > nagrodzonych prac? Ja jakoś tego nie potrafię zrozumieć :(
    >
    > http://www.national-geographic.pl/artykuly/pokaz/wyn
    iki-6-wielkiego-konkursu-fotograficznego-national-ge
    ographic-polska/

    Dołączam się do pytania Kuby.
    Też coś mi nie gra, czuję sztampę i schemat.
    Jednym słowem: nudno!

  • 17. Data: 2010-10-03 19:10:03
    Od: Les <s...@p...fm>

    > Dołączam się do pytania Kuby.
    > Też coś mi nie gra, czuję sztampę i schemat.
    > Jednym słowem: nudno!

    A co to jest: Zdjęcie zrobiono techniką 'pół na pół'".
    tu: http://www.national-geographic.pl/foto/fotografia/ka
    tegoria-krajobraz-pierwsze-miejsce-bartosz-strozynsk
    i-sjesta/
    Może ktoś wie??

    Żeby wiedzieć jakie były kryteria wyboru musiałbyś być kobietą i
    jeździć na motorze. I od razu znasz się na fotografii!

    Pozdrawiam
    Les

    PS.
    Ale się teraz NG cieszy, że oglądalość ich stron tak wzrosła (sam
    przejżałem "galerię" chyba z 5 razy)

  • 18. Data: 2010-10-03 21:20:36
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    kuba_k1 pisze:
    > Może ktoś wie, jakimi kryteriami kierowali się jurorzy 6 edycji Wielkiego
    > Konkursu Fotograficznego National Geographic Polska przy wyborze
    > nagrodzonych prac?

    Smakiem hamburgerów...
    No dobra, w hamburgerze jest też liść sałaty...

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 19. Data: 2010-10-04 09:56:41
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    W dniu 2010-10-01 22:11, Arkadiusz Stopa pisze:

    > Użytkownik "kuba_k1" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
    > --------------------
    > A możesz tak konkretniej? Co dokładnie Ci się nie podoba?
    > Tylko nie mów, że wszystkie.

    Może za mało plastikowego hdr'u?:)

    A.

  • 20. Data: 2010-10-04 09:59:33
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    W dniu 2010-10-02 18:20, Les pisze:
    > I jeszcze mi się przypomniało:
    > pająk jest może fajny, bo zagraniczny
    > Tak naprawdę technika, jaką posłużył się autor jest słaba - błyśnięcie
    > lampą na "modela", tło wyszło czarne. Łatwizna.
    > Na początku mojego :makrofotografowania" tak właśnie robiłem fotki -
    > teraz takie odrzucam, bo tło bardzo dużo wnosi do fotografii - musi
    > być odpowiednio rozmyte i skomponowane z głównym tematem.
    > No, ale o gustach się nie dyskutuje!

    Skoro taka łatwizna, to pokaż coś podobnego z własnej kolekcji:)

    A.