    From: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Wyniki Konkursu Fotograficznego NG
    Date: Thu, 7 Oct 2010 21:14:08 +0200

    "Thomas" <a...@b...pl> napisał:

    > Nie no bo ktoś tam sugerowal, ze niby jesli to latwizna to, zeby pokazac.
    > No to pokazalem :)
    > Ta pszczola to wynik... eksperymentow z oswietleniem. Mi i znajomym sie
    > podoba ;-)
    > A jesli uwazasz, ze pajak wielokrotnie lepszy, to dziekuje.

    W/g mnie znacznie lepszy. Po prostu to zdjecie w odróżnieniu od pszczoły
    sprawia naturalne wrazenie.

    > Wracajac do pszczoly, czy w makro owadzim to zawsze musi byc tak, ze ma
    byc
    > delikatnie, naturalnie oswietlone i w ogole po prostu naturalnie. A nie
    > moze byc cos innego?

    Może - ale zwykle efekt jest gorszy. W pewnych dziedzinach fotografii
    obowiazują określone zasady i ich łamanie nie jest najczęściej dobrym
    pomysłem. Nikt przecież nie zabrania robienia krajobrazu z wypalonym niebem
    (ale za to uchwyconymi szczegółami w cieniach w słoneczny dzień) lub
    portretu z nienaturalnie zaniebieszczonym zabrawieniem skóry uzyskanym przez
    ustawienie balansu bieli na zbyt niska temperaturę barwową. Tym niemniej
    zwykle za lepsze uważamy zdjecia wykonane bez łamania pzryjętych zasad.

    > Pszczola wlasnie inna i wielu osobom sie podoba. Tylko trzeba na nia
    > spojrzec nie przez pryzmat kanonow owadziego makro.

    Ja jednak spoglądam przez pryzmat kanonów przyjętych w fotografii
    przyrodniczej.

    > Nie wykluczone tez, ze gadam glupoty. Ja zwykly pstrykacz jestem jedynie.
    > [...]

    Nikt Ci nie odbiera prawa do własnego zdania - ja wyraziłem swoje.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)