    From: janusz_k <J...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Wspomnienia - Jacek Karpiński
    Date: Mon, 21 Nov 2016 23:05:54 +0100

    W dniu 2016-11-21 o 22:00, Mario pisze:

    > Z pdp miała to wspólnego, że też była minikomputerem. Pisałem o związku
    Ok zgoda, była nawet bardziej kompaktowa bo mieściła się w jednej szafie
    wielkości lodówki.

    > Mery z K-202. Być może nie ma tego związku, ale często przy okazji K-202
    > ludzie taki związek podnoszą. Nawet w angielskiej wiki jest:
    > "Some time afterwards, the K-202 was reimplemented as Mera 400 (pl),
    > hundreds units of which were built."
    Ale wiki się myli, pracowałem przy merze 7 lat od '85 do 92 roku,
    to był zupełnie inny komputer, po pierwsze synchroniczny, nazywała się
    mera 1200 bo tyle trwał cykl rozkazowy nanosekund, aby wyrobić się z
    opóznieniami była robiona na układach szybkich H i bardzo szybkich S.
    Poza tym nie było modułowa jak k202 czy m400, mozna było tylko wsadzić
    drugą płytę pamięci ferytowej ale adresowała max 32k słowa 16bitów,
    drugi przewijak, drukarkę i 36 monitorów i tyle. Więc i konstrukcyjnie
    była to inna maszyna.

    > Wyobraź sobie że studia ukończyłem w 1984 więc trochę wiem.

    Ok, czyli jesteśmy w podobnym wieku :)

    --
    Pozdr

    Janusz_K