eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaWskażnik LED: 6 i 12V › Re: Wskażnik LED: 6 i 12V
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Wskażnik LED: 6 i 12V
    Date: Wed, 21 Dec 2011 15:12:07 +0100
    Organization: ICM, Uniwersytet Warszawski
    Lines: 41
    Message-ID: <jcspfn$8f9$1@news.icm.edu.pl>
    References: <4...@p...onet.pl> <jcr8en$ue2$1@mx1.internetia.pl>
    <4ef189f2$0$1214$65785112@news.neostrada.pl>
    <jcs9pl$7tl$1@news.icm.edu.pl> <jcsogq$p4p$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: opg67.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.icm.edu.pl 1324476727 8681 83.0.30.67 (21 Dec 2011 14:12:07 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...icm.edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 21 Dec 2011 14:12:07 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.2; rv:8.0) Gecko/20111105 Thunderbird/8.0
    In-Reply-To: <jcsogq$p4p$1@inews.gazeta.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:622252
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2011-12-21 14:55, Michał Baszyński pisze:
    > W dniu 2011-12-21 10:44, Adam pisze:
    >
    >> Autko to stary Mitsubishi Pajero II (rok 1999) z silnikiem 4M40, czyli
    >> turbodiesel 2,8L. Jest to o ile się nie mylę "klasyczny" diesel, z pompą
    >> wtryskową i wtryskiem pośrednim.
    > ..
    >> Było kilka wersji z różnorakim sterowaniem świecami żarowymi, jeszcze
    >> nie wiem, jak jest w opisywanym egzemplarzu. Ale jest jedna rzecz, która
    >> się może nie podobać: sterownik świec żarowych gasi kontrolkę na desce
    >> rozdzielczej (na mrozie) po kilku sekundach, pomimo, że świece grzeją
    >> (na 12V) dalej. Trzeba wsłuchiwać się w przekaźnik lub wypatrywać
    >> rozjaśnienia kontrolek (skok napięcia przy wyłączeniu świec).
    >
    > dlaczego może się nie podobać?
    > W pierwszej kolejności sprawdź jakie masz świece żarowe i poczytaj jak
    > one działają (np. na stronie Beru).
    > W w124 też jest tak, że kontrolka tylko pokazuje czas, po którym można
    > rozpocząć kręcenie. Czas ten zależy zarówno od temperatury otoczenia jak
    > i silnika. Po zgaśnięciu kontrolki świece są celowo dalej grzane (aż
    > sterownik po określonym czasie zadecyduje o ich wyłączeniu, czyli nawet
    > kilkadziesiąt sekund) - poprawia to rozruch oraz pracę silnika w
    > pierwszych chwilach po uruchomieniu. Same świece natomiast są zrobione
    > ze stopu/spieku czy czegoś tam jeszcze innego, co zwiększa swoją
    > rezystancję (zmniejsza moc grzania) po osiągnięciu określonej
    > temperatury i tym samym zabezpiecza je przed przegrzaniem.
    > Tak więc nie ma sensu (a nawet jest niewskazane) czekanie z rozruchem aż
    > do wyłączenia grzania świec oraz "kilkukrotne grzanie" - bo sterownik i
    > tak wystarczająco długo trzyma świece pod prądem.
    > Nie ma natomiast przeciwwskazań (przy mrozach nawet bardzo zalecane),
    > aby po zgaśnięciu kontrolki grzania odczekać jeszcze parę sekund (przy
    > silnych mrozach nawet paręnaście, ale bez przesady..) przed włączeniem
    > rozrusznika.

    Dzięki za cenne informacje.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: