    From: "4CX250" <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: USART w atmega - pytanie
    Date: Sat, 9 Apr 2011 00:44:51 +0200

    Uzytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> napisal w wiadomosci
    news:ino1bu$vag$1@news.onet.pl...

    > Ot chocby takie rejestry danych procesora. Czym jest rejestr wszyscy
    > wiemy, ale w zasadzie mozna je traktowac tez jako komórki pamieci,
    > bo jak wpiszemy cos do komórki pamieci np. o adresie $0007, to o
    > dziwo pojawi sie to nie gdzie indziej jak tylko w rejestrze R7. Wiec
    > jeden powie, ze zapisal bajt do pamieci, ktos inny powie, ze do
    > rejestru i obaj beda mieli racje.

    Wczesniej siedzialem w starszych C'51. Tam jest to samo.
    Obszary adresowane bitowo lub bajtowo a w nich rejestry.

    > W innym zas miejscu czesc rejestrów I/O procesora obsluguje sie
    > typowo jak dla obszaru I/O, czyli instrukcjami in, out, inna czesc
    > rejestrów I/O jak zwykle komórki pamieci i znowu jeden powie, ze to
    > pamiec, ktos inny, ze to rejestr i znowu w zasadzie kazdy bedzie
    > mial troche racji.

    Ja dotychczas tylko w asemblerze sie tluklem i tylkow starych C51 oraz
    takich wynalazkach jak np.8055, 8042, 8039.
    Od paru tygodni jednak postanowilem zmienic procki na atmega no i
    przejsc na C.
    Nie wiem dlaczego i czym to idzie ale jak analizuje listingi w asm to
    mi szybciej idzie zrozumiec co mial na mysli autor niz w C.
    Dochodzilo do takich nieraz sytuacji ze potrafilem np. zdesasemblowac
    program telefonu NMT450 po to aby sie dowiedziec jak programuje sie
    liczniki petli PLL której akurat datasheetu nie moglem zdobyc.
    Jedyne co tylko bylo upierdliwe dla mnie w asm to arytmetyka
    zmiennoprzecinkowa. Robilo sie na rózne zamienne sposoby.
    No ale trzeba isc z duchem czasu stad moje parcie na avr gcc. Wiem ze
    sa lepsi programisci ale ja uparty jestem.

    Marek