    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Tue, 31 Mar 2020 10:13:23 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Tuning kotła CO
    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 1 kwietnia 2020 01:51:08 UTC+9 użytkownik PeJot napisał:
> [...]
    komin, tak przez całą dobę, żeby złapać stany przejściowe.

    skondensuje spalin, ale je schłodzi, a wtedy skondensują się w kominie. I amba zje
    komin.

    > I tu jest MZ pies pogrzebany - można zarobić paręnaście % sprawności
    > kotła, kosztem komina. Nic za darmo. Ale dla mnie to informacja, że sama
    > kompatybilność wymiarowa komina ze współczesnym kotłem kondensacyjnym to
    > nie wszystko.

    > A żona ( inżynier ) mnie wyśmiała :|

    Nie daj się.

    > Jakbyś dał rady to go spryskaj od środka czymś hydrofobowym.
    >
    > Konkretnie czym ( ogólnodostępnym ) ?

    Ja mam do takiego komina podłączoną kozę żeliwną, więc nie mam problemu z
    kondensacją. Nie kombinowałem. Ale używam dużo azotku boku w sprayu. Myślę że parę
    lat by wytrzymał, tylko nie mam pojęcia jak go nanieść wewnątrz komina.

    > W ogóle to z tym kondensatem u mnie w kominie to kiedyś, kiedy jeszcze
    > były zimy z temperaturami po -15, było tego po parę litrów na miesiąc. I
    > jakieś mega kwaśne to nie było. Dzisiaj, przy nijakich zimach jest tego
    > może pół litra na sezon. Chyba więcej wlatuje wody opadowej do komina.

    Niskie stężenie jest najgorsze. Za słabe żeby odbudować warstwę tlenków,
    wystarczająco silne żeby atakować międzykrystalicznie, wżerowo- podstępnie. A świeży
    kwas wciąż dopływa. Rdza zżera stare żelastwo.

    > A, znając Ciebie to mam podejść *z magnesem* do komina ? :)

    Mój ma niemagnetyczna rurę wewnętrzną, grubą gdzieś tak na 1.5 mm. Magnetyczna jest
    cienka rura zewnętrzna, gdzieś tak 0.5 mm.