    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Toyota Avensis - różnice w bezpieczeństwie 2007 a 2009
    Date: Sun, 04 Apr 2010 23:48:11 +0200

    Lewis pisze:

    > Więc odczucie prędkości podzielone przez dwa to sobie dzieciom
    > opowiadaj

    Dzieciom to opowiadaj że wysiadłeś o własnych siłach po dzwonie z
    drzewem przy 80km/h, bo przy takiej prędkości drzewo zatrzymuje się
    gdzieś w okolicy tylnej kanapy.
    A nawet jak komuś uda się przeżyć taki wypadek, to nawet idealnie
    gładkie wyhamowanie ciała z takiej prędkości za pomocą trzypunktowych
    pasów bezpieczeństwa powoduje połamanie żeber.
    Przeżyć owszem jest to możliwe, ale to już po szybkiej interwencji
    strażaków i pogotowia ratunkowego.

    Więc albo nie przywaliłeś w drzewo, a jakoś się prześlizgnąłeś przez nie
    bokiem, albo było to tak jak mówię - 35km/h.

    Na naprawdę nie mam pretensji że opowiadasz takie rzeczy - jak ja
    wylatuje z drogi to też mi nagle świat przyspiesza i doskonale sobie
    zdaję sprawę że z wewnątrz wygląda to dużo dynamiczniej niż jest w
    rzeczywistości.

    A akurat patrząc na wyniki crashtestów (i to robionych jeszcze po
    staremu, w dodatku nowszego modelu A6 niż ten o którym mówisz), to A6
    wypadł mizernie.

    Takie uszkodzenia o których piszesz to były przy idealnie czołowym
    uderzeniu w odkształcającą się przeszkodę przy 54km/h. Przy 80km/h w
    drzewo które nie ustąpi o centymetr to byś miał miazgę o
    nierozpoznawalnej marce i żmudną pracę patologa mającą na celu ustalenie
    ilości osób które były w samochodzie.