-
Data: 2010-04-05 04:09:28
Temat: Re: Toyota Avensis - różnice w bezpieczeństwie 2007 a 2009
Od: " Michał" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]>Strasznie mnie cieszy, że wyszliście z wypadku cało. Naprawdę! Nawet nie
>przeszkadza mi, że z dyskusji, w której miałem zamiar dowiedzieć się o
>nowościach w bezpieczeństwie zrobiła się tradycyjna pogaducha o "starych
>dobrych czasach" kiedy to samochody były bezpieczne, ludzie w nich nie
>ginęli a powietrze czyste i pachnące latem przez okrągły rok.
>Rozumiem też, że Wasze (teraz to już chyba 30-letnie) auta są
>niezniszczalne, a teraz już takich nie robią, bo zapomnieli, szkoda im
>blachy i elektrod do spawarki. To również mnie cieszy, bo sam jeżdżę
>takim 15-latkiem. Chyba kasę nazbieraną na nowy przepije, żadnych
>leasingów brać nie będę tylko dalej będę jeździł w moim stworzonym przez
>niemieckich inżynierów techniki czołgowej wehikule.
>
>Co do pytania z tematu to doczytałem się googlając, że nowa Avensis jest
>na innej płycie podłogowej niż stara, więc może coś się jednak zmieniło.
>Ale czy to Was w ogóle obchodzi?
>
>Pozdrawiam serdecznie
Co do niemieckich samochódów, to nie były one wtedy najbezpieczniejsze,
(vw i bmw zwłaszcza) ale było kilka wyjątków (i duże mercedesy od lat).
Bezpieczne auta w dzisiejszym rozumieniu zaczeły się na początku 90'
(udeżenia z przodu z dużą prędkością) ale było ich kilka, na masową skalę
to rok 2004.
Pierwsze 5***** to 2001 - renault laguna i vel satis.
Dla tych co wolą boczne, to okolice 98 roku, się poprawiało znacznie,
volvo zaczeło w s80.
Generalnie z avensisem jest spory problem bo:
Model 2003 już był bardzo bezpieczny, a to były czasy kiedy nie było
wiadomo jak zrobić 5 ***** (projektowali wczęsniej).
poduszek od groma chyba tylko na słópkach zabrakło przednich,
nawet na kolana są.
w euroncap nic się nie cofneło, nic do środka nie wgniotło.
napinacze ma, czujniki masy kierowcy w foteu są.
a model 2009:
Niby to już czas kiedy zaczynją redukować masę (np w renault i nie jestem
pewnien czy laguna3 wytrzyma już 90km/h w drzewo jak II, bo kierunek eco).
- ale tutaj wszystko po staremu, wyniki takie same poduszek tyle samo.
jedyna zmiana to już nie liczy masy tylko odpala poduszki na maxa.
wygląda to wszystko podobnie, tylko ze:
MASA większa znacznie, na tyle znacznie że różnica w bezpieczeństwie
będzie duża, jak tylko się trafi w cokolwiek bardziej miękkiego niż
filar mostu, dla filaru mostu bezpieczeństwo podobne.
przydały by się te testy 80km/h, bo bezpieczne auta na to zbudować się da :)
można fotek poszukać realnych kolizji i pooglądać co jak się powgniatało
i dlaczego.
A sam też mam auto 12letnie (a start projektowania wystarował w 89') ;)
bardzo bezpieczne przy zderzeniach tylko czołowych, za to mogą być
naprwde szybkie, drzewo mi do środka tez nie wejdzie, tylko
wytrzęsie strasznie, bo pierwsze 0.5m auta miekkie a potem twarde,
mam nadzieje że zostawili kompozytowy przód ala F1 w tym modelu ;)
Zmieniając auto tez bezpieczeństwo będzie pierwsze ;)
są 2 opcje: albo francuz niezgniatalny 1.8 tony (słabe silniki), albo
bardziej miękkie niemieckie 2.2 tony :) (fajne, i skacze przed
kolizjami bocznymi, jak radar wyłapie).
tylko czekam na koniec kryzysu :))))) a aktualne auto jeszcze 12kkm
ma zrobić, potem sprzedam albo zostawie sobie na chodniku ;)
chyba ze sie popsuje to jeszcze coś na chwile kupie, stary
LS 2gen kusi za grosze, tez bezpieczne - koncern toyota :)
pozdrawiam.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Tesla jest bezpieczna, wczoraj spaliła się doszczętnie na Ursynowie i nikomu się nic nie stało
- Kol. sukces po polsku: booom na budowy dróg i autostrad - czyli "proste życie na kredycie"
- Nie chcieliście Izery to będziecie kupować XPeng
- Taka ciekawostka pożarowa :)
- Re: Wypadek kolejowy na stacji Wiesiółka- analiza tragicznego zdarzenia z czerwca 2001 roku.
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
Najnowsze wątki
- 2025-08-06 Gdynia => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=
- 2025-08-06 Białystok => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-08-06 "[...] sejmowe wystąpienie posłanki Klaudii Jachiry, która zakończyła je słowami ,,Sława Ukrainie"."
- 2025-08-05 "Chiny przekraczają w wydobyciu 4 mld ton węgla, Indie i USA ponad 1 mld, a Rosja 500 mln ton [...]"
- 2025-08-05 Panuje się 181 159,42 zł./mies. na posła w 2026r.
- 2025-08-05 "Chiny przekraczają w wydobyciu 4 mld ton węgla, Indie i USA ponad 1 mld, a Rosja 500 mln ton [...]"
- 2025-08-05 Czy cos fi przechodzi przez trafo separujące?
- 2025-08-05 kajaki i promile
- 2025-08-05 Re: Tesla jest bezpieczna, wczoraj spaliła się doszczętnie na Ursynowie i nikomu się nic nie stało
- 2025-08-05 Gdynia => Przedstawiciel handlowy / KAM (branża TSL) <=
- 2025-08-05 Re: Atak na lekarza w Oławie. Policja zatrzymała sprawcę na lotnisku Polska Agencja Prasowa 4 sierpnia 2025, 12:16 FACEBOOK X E-MAIL KOPIUJ LINK W szpitalu w Oławie 37-letni pacjent zaatakował lekarza, po tym, jak ten odmówił mu wypisania długoterminowego
- 2025-08-05 B2B i książka przychodów i rozchodów
- 2025-08-04 Re: Atak na lekarza w Oławie. Policja zatrzymała sprawcę na lotnisku Polska Agencja Prasowa 4 sierpnia 2025, 12:16 FACEBOOK X E-MAIL KOPIUJ LINK W szpitalu w Oławie 37-letni pacjent zaatakował lekarza, po tym, jak ten odmówił mu wypisania długoterminowego
- 2025-08-04 Na grupie comp.os.linux.advocacy CrudeSausage twierdzi, że Micro$lop używa SI do szyfrowania formatu dok. XML
- 2025-08-04 Na grupie comp.os.linux.advocacy CrudeSausage twierdzi, że Micro$lop używa SI do szyfrowania formatu dok. XML