-
Data: 2010-04-05 03:24:50
Temat: Re: Toyota Avensis - różnice w bezpieczeństwie 2007 a 2009
Od: " Michał" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]> > Więc odczucie prędkości podzielone przez dwa to sobie dzieciom
> > opowiadaj
>
> Dzieciom to opowiadaj że wysiadłeś o własnych siłach po dzwonie z
> drzewem przy 80km/h, bo przy takiej prędkości drzewo zatrzymuje się
> gdzieś w okolicy tylnej kanapy.
> A nawet jak komuś uda się przeżyć taki wypadek, to nawet idealnie
> gładkie wyhamowanie ciała z takiej prędkości za pomocą trzypunktowych
> pasów bezpieczeństwa powoduje połamanie żeber.
> Przeżyć owszem jest to możliwe, ale to już po szybkiej interwencji
> strażaków i pogotowia ratunkowego.
>
> Więc albo nie przywaliłeś w drzewo, a jakoś się prześlizgnąłeś przez nie
> bokiem, albo było to tak jak mówię - 35km/h.
>
> Na naprawdę nie mam pretensji że opowiadasz takie rzeczy - jak ja
> wylatuje z drogi to też mi nagle świat przyspiesza i doskonale sobie
> zdaję sprawę że z wewnątrz wygląda to dużo dynamiczniej niż jest w
> rzeczywistości.
>
> A akurat patrząc na wyniki crashtestów (i to robionych jeszcze po
> staremu, w dodatku nowszego modelu A6 niż ten o którym mówisz), to A6
> wypadł mizernie.
>
> Takie uszkodzenia o których piszesz to były przy idealnie czołowym
> uderzeniu w odkształcającą się przeszkodę przy 54km/h. Przy 80km/h w
> drzewo które nie ustąpi o centymetr to byś miał miazgę o
> nierozpoznawalnej marce i żmudną pracę patologa mającą na celu ustalenie
> ilości osób które były w samochodzie.
Co do 80km/h i drzewa to wtedy było pewnie z kilka aut co by
to wytrzymały (nie ruszyło by za bardzo deski).
ale w większości (małych) - tak drezwo było by na tylniej kanapie.
Ja pomyliłem audi C5 z C4 i wszystkie daty ;) ilość puszek i ESP.
ale jeśli drzewo było gdzieś w okolicy fotela to to mogło być 70km/h.
w "dzisiejszym samochodzie" ono by do kabiny nie weszło.
ale i kierowca miałby więcej G.
35km/h to to nie było.
drzewo by mogło wejść do kabinyi to przy 45km/h na oko w:
bmw3, roverze200/600, hondzie civic, może bmw5 z przed 96', co tam
jeszcze było... ciroeny, renault clio, ford mondeo.
W audi a6 by nie weszło, w c5 już na 100% nie.
Aha miałem przyjemość zatrzymać auto 35..38km/h->0 na 2 drzewach,
hamowałem z ~55km/h na lodzie przez około 100metrów, a potem celowałem
w coś najbardziej miękkiego..., cała akcja mozę coś koło 7..8 sekund
(szybe zdązyłęm otworzyć żeby wogóle słyszeć jak/czy się slizga ;) ).
Był to lanos a drzewa małe (ze 3..5 metrów) i cienkie, jedno wyrwane na
2 się zatrzymałęm rąk nie utrzymasz na kiewnicy, przeliczyłęm to na 3..5G,
strat w aucie brak (tabliczka rejestracji troche połamana, bo trafilem
centralnie, ale nie tak żeby wymieniać - wzieła na siebie z 4 ton ;) ).
Droga haowania na drzewach około ~2 metrów, wspomagana ziemią
i na 1.5m przed drzewem ziemia się zaczynała jak zjeżdząłem z lodu
było troche ponad 40km/h.
jedno drzewo wpadło prawie pod auto i na drugim przechylonym
się zatrzymałem.
matematyka, przy 3G, 38km/h, i wyrywaniu drzewa przez 1.8 metra:
-nacisk na zderzak (tabliczkę)- koło 3 ton(auto chyba 960 kilo), delikatna
częś tego przez koła idzie.
-v = 38km/h
-droga haowania na drzewie 1.8 metra
-czas 0.35sekundy
było trochę więcej niż 30m/s/s (nie równaomierne 3G) bo rękami
na kierownicy się nie da utzymać, bez pasów.
pozdrawiam.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
Najnowsze wątki
- 2025-01-13 Gdańsk => Application Security Engineer <=
- 2025-01-13 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-13 Warszawa => Konsultant ds. sprzedaży <=
- 2025-01-13 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2025-01-13 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-13 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-13 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-13 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-13 Warszawa => Staż w dziale Sprzedaży B2B <=
- 2025-01-13 Wydajność klimy w obecnych temperaturach
- 2025-01-13 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-01-13 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-13 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-13 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-12 USB3.x->HDMI/DP ze sterownikami w win11