    From: io <i...@o...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Telewizor przestał widzieć sygnał z anteny
    Date: Wed, 5 Jun 2024 14:38:20 +0200
    <v2qs56$csv$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
    <v32b20$kan$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <v3dgct$5ou$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
    <v3kjun$mvr$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <v3ml6c$bv8$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
    <qzzg5v6hi4zn$.1x3wmz330cf88.dlg@40tude.net>
    <v3o78v$qag$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
    <9...@4...net>

    W dniu 05.06.2024 o 11:12, J.F pisze:

    > Może i tak trzeba ... no widzisz, wynajmiesz jakis hackerów, pogrzebią
    > w programie, odblokują pociąg, a potem bedzie miał pociąg wypadek ...

    No więc jak klient chce by było zablokowane to się blokuje. A nie po to,
    by fikcyjnie brać odpowiedzialność.

    > Tylko druga część, czyli zamiana danych na video.
    > No i pecet ma szybki procesor, a nie oszczędny.

    A tuner w osobnej skrzyneczce jaki ma?

    > połowa ceny telewizora ....

    Odpowiedzialność kosztuje :-)

    > Albo zabezpieczeniem się przed zalewem reklamacji, wirusów itp.

    Tak, schować program by nie dało się stwierdzić, że wadliwy. No i
    uniemożliwić właścicielowi wgranie lepszego.

    > Jakby TV odbierał nowy, to nie by nie było problemu.
    > Stare TV nie odbierają, bo za ich produkcji nowy standard jeszcze nie
    > istniał.
    >
    > A na dwa rownoległe kanały nie ma miejsca w eterze.

    Na TVP się znalazło.

    > Może po prostu o innej odpowiedzialnośći mowa :-)

    No wiem, takiej fikcyjnej. By tylko właściciel nie mógł czegoś robić a
    producent to już wszystko. Stwierdzi sobie, że wnętrze zawilgocone to w
    wodzie smartfon był. Zupełnie nie przeszkadza mu, że miał być
    wodoszczelny. Tyle, że odnośnie oprogramowania.

    > nie rozumiem - skąd te 30%?

    Tyle było szacowane, że przyniosło zysku. Nie doktoryzowałem się, ale
    czemu nie miałbym wierzyć jak nikt wtedy nie mówił tego w kontekście
    strat jakie przynosi zaprzestanie nadawania w poprzednim standardzie
    tylko właśnie jaki to cudowny nowy standard jest. Ja tam myślę, że
    naturalna wymiana byłaby ok a nie, że wszyscy mają zap.. bo się komuś
    zachciało zmieniać bez liczenia kosztu.

    > Bedzie wymóg, to mogą produkować i dekodery :-)

    No i masz wymóg AZARTu, ale nie cyfrowego a telewizory cyfrowe
    szczęśliwie mają tuner analogowy.

    > Nie, ale dekodery do nowego standardu będą miały wyjscia w nowym,
    > lepszym systemie, a TV będzie miał wejscia w starym ...

    No ale to by musieli zakazać robienia tunerów ze starym, inaczej ktoś
    takie zrobi by zarobić.

    > Patrz raczej ile nowy kosztuje. A cena ... średnia pensja?

    No nie był to najtańszy model, ale dzisiaj też różne ceny miewają.

    > Wziął. Przez 2 lata. Choc nie - jak zbijesz, to nie wziął.

    No właśnie, dlatego miesięczna opłata ma sens. Może by chcieli robić na
    dłużej. A może wręcz przeciwnie.

    > Ale znów - Ty może sobie wymienisz, ja może też, a 95% nie wymieni, bo
    > fachowiec jak poda cenę, to pójdą do sklepu po nowy ...

    No właśnie, dlatego moja walka trochę nie ma sensu. Niech będzie jak
    wyżej, opłata co miesiąc a co w środku to już użytkowników nie obchodzi.

    > Nie mam wyboru.

    Priorytety, nie chce Ci się poszukać i tyle.

    > które ?

    Np Fairphone

    > Ale gwarancja się kiedyś konczy, a bateria zuzywa, a wyświetlacze się
    > tłuką.

    No i nowy kupujesz. A dajmy na to telewizor chcesz mieć ten sam.

    > "wieża" ma pewnie części sporo, to taki panel móglby być niedrogi.

    Otóż to. No ale jak producent robi pierdyliard modeli coraz to innych to
    stary nie może być tani.

    > Ale juz TV współczesny ma podzespołów raptem kilka.
    > podejrzewam, ze matryca stanowi ze 70% kosztu.

    No naprawdę, nic tylko wymienić całą elektronikę.

    > Otwarte i udokumentowane, i może da się prosto małe zmiany wprowadzić,
    > a może wcale nie ... a duze zmiany, to duży wysiłek programistó.

    W lampce nagłownej jak jest złożony?

    > A producenci innych sprzętów są zainteresowani tym, żeby było taniej.
    > Więc zamawiają specjalizowwany układ, ale jeden, tzn jeden układ ma
    > wszystko, co jest do dekodera czy TV potrzebne.
    > Za to zamawiają milion szt. Z widokiem na 10 mln.

    No to mogą taki tani wymienić :-)

    > Ale może nie da się dobrać.
    > Bo tam nie ma uC z Epromem tylko parę bramek sprytnie połączonych.
    > Albo tranzystorów.

    Lampka za 150zł nie ma procka? To chyba nie te czasy.

    > Jesteś pewien ? :-)

    Te o których myślałem. W ogólności oczywiście procki mogą spalić dom.

    > ESP, to chyba można przeprogramować.

    Te, które wstawiają raczej są zablokowane. Tak, jak Piotrek Gałka by chciał.

    > No cóż, może jacys amatorzy, nie stać ich na milion sztuk :-)
    >
    > A 99% nabywców i tak sobie nic nie zmieni, więc po co przepłacać.

    Nie, po prostu to daje Tuya gotowego, se możesz kupić płytkę do
    komunikacji z Tuya i masz interfejs do użytkownika gotowy. Całkiem dobry
    model poza tym, że może Ci to przestać działać z woli właściciela Tuya a
    nie twojej. Może ... po prostu tak się dzieje jak nie zwiążesz się z
    Tuya trwale.