    From: "ACMM-033" <v...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Tefifon - czemu się to nie przyjęło na dłużej?
    Date: Thu, 17 Mar 2016 21:29:35 +0100

    news:slrnnelvn6.b5k.jaros@falcon.lasek.waw.pl...
    > dźwięk w ten sposób. Choćby lalki mówiące "mama" -- też miały małą
    > płytę w środku. Ja miałem taki worek, w którym schowane było "coś".

    Potwierdzam, osobiście, temi rencamy płytkę np. przekładało się na drugą
    stronę i był inny nagrany dźwięk.

    > Jak się worek wzięło do ręki i podniosło, to ze środka wydobywał
    > się upiorny śmiech. Też z płyty.

    Ja już nie pamiętam konkretnie, jaka to zabawka była, kojarzę zaś, że była
    płyta, igła jakby na sprężynie, jak doszło do końca, słychać było coś jak
    zwalniający zaczep, stąd też ostatni zaśmiech finalizowany był
    charakterystycznym szczęknięciem i igła wracała do stanu spoczynku, zabawka
    wyłaczała się. Nie pamiętam sposobu uruchamiania. Wówczas wyobrażałem sobie
    to, jako substytut maszyny pierdzącej...
    Spotkałem się chyba ze śmiechem, płaczem, jakąś krótką przemową, oraz...
    jakaś sekwencja dźwięków, żadne z pozostalych, nie pamiętam, czy przyroda,
    czy inne rzeczy. Chciałem takie coś mieć, ale nie było mi to dane.

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.