  • Data: 2014-01-29 19:05:51
    Temat: Re: Super ekonomiczny diesel (?)
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 29.01.2014 o 15:14 anacron <a...@a...pl> pisze:

    > Tak się zaczynam zastanawiać, czy biorąc pod uwagę ceny części, serwisu
    > i awaryjność takich (nie tanich) elementów jak wtryskiwacze, świece
    > żarowe, turbosprężarka, filtr FAP etc. zakup samochodu z silnikiem
    > diesla jest aby na pewno ekonomicznie uzasadniony... To co dołożyłem do
    > diesla w cenie auta jeszcze się nie zwróciło, a już pojawiać się
    > zaczynają nowe koszty.

    Aktualnie jeżdżę 3 i 4 swoim dieslem.
    Nr 3 to francuski HDI, nr 4 do koreański CRDI. Na jesieni sprzedałem
    swojego 2 diesla (jak sprzedawałem miał ponad 350kkm - kupiłem gdy miał
    140kkm). Nr 1 też był franzuzem z dci - miałem go przez kilkadziesiąt kkm
    - sprzedałem bo potrzebowałem większego.
    W żadnym z nich poza świecami nie wymieniałem niczego z Twojej listy mimo,
    że ten z dużym przebiegiem to był parszywy franzuz z dci pod maską.
    Wszystkie moje diesle na mrozie pala lepiej niż benzyny sąsiadów, w żadnym
    nigdy nie zamarzło paliwo a leję najtańsze z markowych stacji jakie znajdę
    w okolicy. Fap we wspóczesnym nowym dieslem nie jest żadnym problemem,
    szczególnie jak się ma auto od nowości. Po przejechanych 120kkm komp
    pokazuje mi lekko ponad połowę zużycia dodatku do fap - a nowy "woreczek"
    kosztuje 300-500PLN.
    Jak sobie przypomnę zabawy z gazem, lub pranie na jesieni (w proszku)
    przewodów WN bo nówki sztuki trochę "świeciły" to zastanawiam się kto te
    wszystkie głupoty na necie pisze.

    TG