eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingSoftware warranties › Re: Software warranties
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Software warranties
    Date: Fri, 15 Jul 2011 21:32:50 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 73
    Message-ID: <ivq85k$3mj$1@inews.gazeta.pl>
    References: <5...@u...googlegroups.com>
    <ivef8p$1rn$1@news.onet.pl> <iveg55$ar3$1@solani.org>
    <ivend0$2qd$1@news.onet.pl> <iveopc$ar3$4@solani.org>
    <iveran$jvn$1@news.onet.pl> <ivesh5$akp$1@speranza.aioe.org>
    <ivi7u8$c7n$1@news.onet.pl>
    <2...@g...googlegroups.com>
    <ivico7$vmc$1@news.onet.pl>
    <e...@k...googlegroups.com>
    <ivmpec$aiq$1@news.onet.pl> <ivmrvh$500$1@speranza.aioe.org>
    <ivn3ua$pnr$1@news.onet.pl> <ivn4b5$8m2$7@solani.org>
    <ivn519$u84$1@news.onet.pl> <ivnsu7$ahs$1@inews.gazeta.pl>
    <ivnti9$o4v$1@news.onet.pl> <ivo10g$ir5$1@inews.gazeta.pl>
    <ivq5ta$itk$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 5ac53cca.bb.sky.com
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1310761972 3795 90.197.60.202 (15 Jul 2011 20:32:52 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 15 Jul 2011 20:32:52 +0000 (UTC)
    X-User: septi
    In-Reply-To: <ivq5ta$itk$1@news.onet.pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:5.0) Gecko/20110624
    Thunderbird/5.0
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:191565
    [ ukryj nagłówki ]

    On 15/07/2011 20:54, Sebastian Biały wrote:
    > On 2011-07-15 02:18, Andrzej Jarzabek wrote:
    >>>>> Czekaj, a kto decyduje o tym jaki jest niedostateczny? Masz dwa
    >>>>> przypadki:
    >>>> Sąd decyduje.
    >>> Raczej eksperci. Sąd składa się z prawników o wiedzy zerowej z
    >>> przedmiotu sprawy.
    >> Decyduje sąd.
    >
    > Expert: Wysoki sądzie, widac wyraźnie że iterator przemieścił się o
    > czternascie elementów podczas iteracji po heapie interfejsów Foo.
    >
    > Sąd: Aha. To wszystko jasne.
    >
    >> Rzeczoznawcy są po to, żeby sądowi przekazać istotną
    >> wiedzę z przedmiotu sprawy
    >
    > Powyżej masz istotną.

    Ależ opowiadasz bzdury. W takim wypadku istotne jest to, czy od klienta
    można było oczekiwać, że będzie wiedział, co jest istotne, biorąc pod
    uwagę rodzaj oprogramowania i to, jakiej wiedzy i możliwości można
    oczekiwać po użytkowniku takiego oprogramowania, to, czy
    producent/gwarant poinformował klienta o tym, jakich danych potrzebuje i
    jak je zebrać, jeśli tak, to czy klient zastosował się do instrukcji,
    jakiego wysiłku i czasu wymagałoby zebranie informacji według producenta
    potrzebnych i tak dalej. To, o ile się przemieścił i po czym iterator
    jest właśnie kompletnie nieistotne.

    >> , ale to nie oni decydują.
    >
    > Ślepa Temida, co? Ktoś z mojego otoczenia złośliwe zauważyl po
    > przygodach z Majestatem że powinno się na nazywać "tępa Temida" bo w
    > sprawach technicznych jest spory kłopot w zakumaniu istoty rzeczy na
    > poziomie szkoły podstawowej.

    Ja mam spore przypuszczenie, że to może być jednak tak, że to osoba z
    twojego otoczenia bardzo się uparła, że to zależy od tego po czym się
    przemieszcza iterator i próbowała to wytłumaczyć, nie rozumiejąc właśnie
    tego, że sąd nie oczekuje i nie chce tłumaczenia szczegółów nieistotnych
    z punktu widzenia prawa i celowo właśnie odrzuca dodatkowe nieistotne
    informacje.

    Przykładowo w podanym przykładzie opisanej sytuacji odrzucenia
    reklamacji z powodu niedostatecznej informacji
    "instrukcja store a0,$00f45560 z pod adresu $00568332 odwołuje się do
    pamięci poza heapem w sytuacji gdy zapytanie SQL przychodzi 5 milisekund
    po odrysowaniu okna na Ubuntu 10.10 z zainstalowanym KDE w werji 3.4.5 z
    poprawką foo-bar-fix-1 zawsze jesli zegar systemowy wskazuje parzysta
    sekundę.

    Dla mnie b) jest niedostateczny bo gdzie są do cholery pozostałe
    rejestry i wersja zasilacza ?!?!? Reklamacja odrzucona!"

    takiemu informatykowi czy innemu elektronikowi wydawać się może, że
    istotne jest wytłumaczenie, dlaczego właśnie pozostałe rejestry i wersja
    zasilacza są akurat istotne i będzie się irytować, że sąd nir tylko tego
    nie wie, ale nawet nie chce wiedzieć i nie interesuje go jego super
    logiczny wywód niezbicie udowadniający, że te informacje są konieczne do
    rozpatrzenia reklamacji. Podczas gdy w rzeczywistości problem nie polega
    na ignorancji sądu w dziedzinie technologii, tylko ignorancja takiego
    infrmatyka w dziedzinie prawa.

    >> Jeśli się jest dużym klientem instytucjonalnym kupującym specjalistyczne
    >> systemy i dysponującym tabunem prawników. A chodzi o to, żeby konsumenta
    >> i mniejszych instytucji też chronić - nawet wtedy, kiedy gwarancji nie
    >> ma i nie można jej mieć.
    >
    > Ale co to za ochrona która polega na obciązaniu producenta zawracaniem
    > dupy i generacją kosztow? To ja dziękuje, wole bez gwarancji ale taniej.

    W innych branżach też są koszty zawracanie dupy, a jednak ochrona
    konsumenta działa.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: