  • Data: 2011-07-16 18:46:22
    Temat: Re: Software warranties
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-07-16 13:36, Andrzej Jarzabek pisze:

    > Ulegasz złudzeniu, że obchodzi mnie twoje zdanie na ten temat.

    Sam się prosisz wchodząc na tereny zarezerwowane dla filozofii.
    "Sprawiedliwe i moralnie uzasadnione" to bardzo subiektywne odczucie.
    Sprawiasz wrażenie człowieka inteligentnego, a tą wypowiedź sprowadziłeś
    do poziomu "moja racja jest mojsza niż twoja", albo "sąd sądem, ale
    sprawiedliwość musi być po mojej stronie".

    Więc przyjmij łaskawie do wiadomości, że nie ma podatków sprawiedliwych,
    a tym bardziej moralnie uzasadnionych. To są tylko kompromisy zawierane
    pomiędzy przedstawicielami reprezentującymi _różne_ (szeroko rozumiane)
    interesy. Nie wspominając o systemach totalitarnych, gdzie swoją
    "sprawiedliwość" i "moralność" narzucają siłą innym ludziom właściciele
    monopolu na prawdy objawione, których nie obchodzi zdanie innych ludzi
    na ten temat.

    Pozdrawiam
    Piotr