  • 21. Data: 2011-02-20 21:03:30
    Temat: Re: Skoda Fela i problem: zapłon albo i nie
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2011-02-20 20:50, kml pisze:
    > Użytkownik "Czarek Daniluk" <c...@n...com> napisał w
    > wiadomości news:ijrqpi$sto$1@news.onet.pl...

    > Dokladnie to miałem na myśli... bida z nędzą w PL była wtedy jeżeli
    > chodzi o wyposażenie samochodów.

    Jedna sprawa - Polaka wtedy nie było stać na to co w Niemczech było w
    standardzie, dlatego żeby cokolwiek sprzedawać w niskiej cenie pojazdy
    były praktycznie bez niczego, dobrze że dawali koło zapasowe w bagażniku :D

    Chcąc Golfa 3 kombi, wymienić na nowego Golfa kombiaka w podobnym
    standardzie wyposażenia, zwykłe 1,6TDI 90KM - musiałbym wyczarować około
    90.000zł, tyle to ja nawet brutto rocznie nie zarabiam, a co dopiero
    mówić o kupnie samochodu za takie pieniądze.

    Pozdrawiam !

    PS:
    W 1999 srajczento kupiłem na raty, spłaciłem bankowi w 4 lata 2
    srajczenta i powiedziałem nigdy więcej w życiu :D

  • 22. Data: 2011-02-20 21:09:08
    Od: "kml" <f...@g...lp>

    Użytkownik "Czarek Daniluk" <c...@n...com> napisał w
    wiadomości news:ijrs2i$2qj$1@news.onet.pl...

> [...]
    >
    > PS:
    > W 1999 srajczento kupiłem na raty, spłaciłem bankowi w 4 lata 2 srajczenta

    Pamiętam, że w 96 obrotomierz do felki kosztował 800 PLN brutto + montaz
    oczywiście :) Minęło kilka lat i zapamiętałem wypowiedź jakiegoś kolesia z
    salonu co się żalił, że "teraz ludzie to nie kupują samochód bez
    wspomagania, poduszki abs a kiedyś to brali wszystko" :) Niby u nas jest
    normalnie teraz, ale ostatnio byłem w salonie oglądać samochód i w PL mask
    moc 140koni a na rynki zachodnie była wersja 165koni u nas niedostępna :)

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 23. Data: 2011-02-20 21:20:37
    Od: "Raf :-)" <r...@N...gazeta.pl>

    Dnia Sat, 19 Feb 2011 22:03:57 +0100, Marek Kozlowski napisał(a):

> [...]
    > udało się ustalić: co. Wdzięczny będę za wszelkie sugestie.
    >
    > Objawy:
    > - silnik często "zarzuca", pracuje nierówno i głośno jak na 3 świecach,
    > albo jak diesel, odczuwalne są wyraźne wibracje, szarpie,
    > - wzrosło spalanie (ok. 20%),
    > - odczuwam wyraźny spadek mocy,
    > - skrzynia biegów była zawsze bardzo elastyczna, na 3. można było
    > jeździć z dowolną prędkością. Teraz poniżej 20-25x obrotów "zamula się",
    > - przy gwałtownym dodaniu gazu (np. na 5. na niewielkim podjeździe, przy
    > ok. 70kmph) zdarza się wyraźny stuk (z przodu) i odczuwalne jest

    Mam zero wiedzy na temat tej Skody, ale bardzo podobne objawy miałem w
    Renault Scenic 2.0 z gazem gdy "wypaliły się" gniazda zaworów i konieczna
    była pilna ich regulacja.

    Raf :-)

  • 24. Data: 2011-02-21 08:22:06
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    W dniu 19-02-2011 22:03, Marek Kozlowski rzecze:

    > młody by umierać. Chyba nie wydech.

    Skoro nie wydech, to może wdech? ;-)
    Dolot znaczy się?

    Trochę podobne objawy miałem z dziurawą
    uszczelką pod kolektorem dolotowym, w Feli 1.3 MPI.

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 25. Data: 2011-02-21 14:13:10
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-02-20 20:49, kml pisze:
    (...)
    > Miałeś w felicji EBD/EBV????

    Tak. Bardzo ładnie to działało. Nawet w książkach do Feli jest to
    opisane więc chyba nie było aż takim kosmosem.

    > Kupiona w PL?

    Nie, ale to nieistotne z punktu widzenie możliwości wyposażenia
    tych samochodów.

    > Już doczytałem na końcu, że nie z PL zatem chciałbym podkreślić,
    > ze pisałem o samochodzie kupionym w Polska.

    W Polsce diesle były jak najbardziej dostępne, o ile były.

    > Nawet nie wiedziałem, ze ten samochód mógł mieć EBD/EBV

    No ba. Nie przejmuj się, nie Ty jeden.

    > Bo dobrze sprzedające się samochody to takie, których sprzedaje się
    > DUŻO.

    Błąd - dobrze sprzedający się samochód to również taki, który sprzedaje
    się na tzw. pniu. Zapytaj kogokolwiek, czy widział gdzieś zalegające
    samochody w takich wersjach. O kwestiach rywalizacji w ramach koncernu
    nawet nie wspomnę - napisz np. czy Superb Combi jest samochodem dobrze
    się sprzedającym, a jeżeli tak, to czemu jest tak mało na rynku...

    > W przypadku felicji to bez wątpienia był najpopularniejszy silnik
    > 1.3MPI - oczywisty wybór każdego szanującego się działkowca ;) W moim
    > rozumieniu gdyby było aż takie zapotrzebowanie na te samochody to silnik
    > 1.9D byłoby widać znacznie częściej. Przypomnę, że ja cały czas mówię o
    > samochodach kupowanych w Polska.

    Nie tylko działkowcy interesowali się tymi samochodami.

    > A widzisz, nasza była z PL i dlatego była taka straszna bida.

    By była tania i 'łatwo' dostępna. Na limitowane wersje trzeba było
    czekać, a do tego były droższe. Ludzie je jednak kupowali i nie
    zauważyłem, by te wersje 'lepsze' gdzieś zalegały. Sprzedawały
    się bardzo dobrze - nawet z tym zapchlonym 1.3 ;)

  • 26. Data: 2011-02-21 14:28:23
    Od: "kml" <f...@g...lp>

    >W dniu 2011-02-20 20:49, kml pisze:
    > (...)
    >
    > Tak. Bardzo ładnie to działało. Nawet w książkach do Feli jest to
    > opisane więc chyba nie było aż takim kosmosem.

    Szczerze, nie przypominam sobie tego ale to było tyle lat temu, że hohohoh

    > Nie, ale to nieistotne z punktu widzenie możliwości wyposażenia
    > tych samochodów.

    Bardzo istotne w pierwszych dostepnych samochodach w PL, w których mało co
    można byłu zamówić. To akurat pamietam dobrze.

> [...]
    > nawet nie wspomnę - napisz np. czy Superb Combi jest samochodem dobrze
    > się sprzedającym, a jeżeli tak, to czemu jest tak mało na rynku...

    1.9D sprzedawał się na pniu w salonie w PL?

    > Nie tylko działkowcy interesowali się tymi samochodami.

    Nop, była grupa 10% wywrotowców cywilnych co tez miała felę :)

> [...]
    > zauważyłem, by te wersje 'lepsze' gdzieś zalegały. Sprzedawały
    > się bardzo dobrze - nawet z tym zapchlonym 1.3 ;)

    Jako nowy samochód to fela była ok. Jeździła miło, oleju nie brała, paliła w
    normie. PROBLEM to bylo niesamowicie wiotkie nadwozie. Założenie rozpory
    diamteralnie zmieniło charakter samochodu na plus. Wspominam felę z łezką w
    oku bo to był wdzięczny samchodzik ;)

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 27. Data: 2011-02-21 15:16:52
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-02-21 14:28, kml pisze:
    (...)
    > Szczerze, nie przypominam sobie tego ale to było tyle lat temu, że hohohoh

    W takim razie musisz mi uwierzyć na słowo. Może nie było tego
    w książkach z początków życia Felicji, ale z czasem się pojawiło
    wraz z kolejnymi wersjami. Na pewno było w książkach tyczących
    wersji FL.

    > Bardzo istotne w pierwszych dostepnych samochodach w PL, w których mało
    > co można byłu zamówić. To akurat pamietam dobrze.

    Nie, nieistotne. Nie dyskutuje tutaj o jakichś zamierzchłym czasach,
    kiedy zakup Felicji był cudem świata, tylko o tym co na rynku można
    spotkać i co jeździ. Sporo samochodów było sprowadzonych.

    > 1.9D sprzedawał się na pniu w salonie w PL?

    Mnie pytasz? A na pytanie odpowiesz?

    > Nop, była grupa 10% wywrotowców cywilnych co tez miała felę :)

    Znów nieprawda. Gdyby właścicielami pozostałych 90% byli tylko
    działkowcy to tych samochodów nie spotykałoby się praktycznie
    wszędzie - nie tylko w Polsce.

    > Jako nowy samochód to fela była ok. Jeździła miło, oleju nie brała,
    > paliła w normie. PROBLEM to bylo niesamowicie wiotkie nadwozie.

    Problemem dla kogo? Jakoś ludzie tym jeździli w wersjach podstawowych
    i był spokój. Fakt, warto było dołożyć rozpórkę, ponieważ eliminowało
    się teoretycznie możliwość pęknięcia szyby przedniej. Wersje 1.6
    i 1.9D miały rozpórki przednich kielichów jako standard (w Polsce
    nie pamiętam).

    > Założenie rozpory diamteralnie zmieniło charakter samochodu na plus.

    Tak, tak, od razu 20KM więcej. Nie zauważyłem żadnej różnicy w jeździe
    bez rozpórki i z rozpórką. 1.3 bez, z rozpórką 1.6 i 1.9D.

    > Wspominam felę z łezką w oku bo to był wdzięczny samchodzik ;)

    To były bardzo fajne samochody i bardzo udane.

  • 28. Data: 2011-02-21 15:57:03
    Od: "kml" <f...@g...lp>

    > Mnie pytasz? A na pytanie odpowiesz?

    Skoro twierdzisz, że było tak dobrze z 1.9D to zapewne masz ku temu jakieś
    podstawy. W wersjach cywilnych spotykałem te silniki sporadycznie żeby nie
    powiedzieć praktycznie wcale.

    > Znów nieprawda. Gdyby właścicielami pozostałych 90% byli tylko
    > działkowcy to tych samochodów nie spotykałoby się praktycznie
    > wszędzie - nie tylko w Polsce.

    Prawda, wiem bo działkowiec ja u nas w rodzinie kupił :) Na zachodzie nie
    mają odpowiednika naszego "działkowca"? Mają ;)

> [...]
    > się teoretycznie możliwość pęknięcia szyby przedniej. Wersje 1.6
    > i 1.9D miały rozpórki przednich kielichów jako standard (w Polsce

    Dla mnie to był problem bo bez rozpórki czuć było się jak wygina buda. Nigdy
    wczesniej ani nigdy później nie spotkałem się z taką opcją. Po zaożeniu
    rozpory poprawa w prowadzeniu była diametralna, a wszystko za 50 PLN :)
    Wiotkości nadwozia była porażająca w 2 letnim samochodzie z niskim
    przebiegiem, który nigdy nie był bity.

    > Tak, tak, od razu 20KM więcej. Nie zauważyłem żadnej różnicy w jeździe
    > bez rozpórki i z rozpórką. 1.3 bez, z rozpórką 1.6 i 1.9D.

    Ja dokładnie inaczej.

    > To były bardzo fajne samochody i bardzo udane.

    Bardzo udane? Wspominam ją z sentymentem, ale bardzo udana to ona na pewno
    nie była.

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 29. Data: 2011-02-21 17:29:58
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-02-21 15:57, kml pisze:
    (...)
    > Skoro twierdzisz, że było tak dobrze z 1.9D to zapewne masz ku temu
    > jakieś podstawy.

    Nadal nie odpowiadasz na pytanie, a podstawy jak najbardziej mam, co
    już wcześniej przedstawiłem. Jak nie wierzysz to spróbuj podpytać
    ludzi, którzy w salonach pracowali. Od siebie mogę tylko dodać
    tabuny chętnych jak sprzedawałem swoją (jako uzupełnienie).

    > W wersjach cywilnych spotykałem te silniki sporadycznie
    > żeby nie powiedzieć praktycznie wcale.

    Ty być może.

    > Prawda, wiem bo działkowiec ja u nas w rodzinie kupił :) Na zachodzie
    > nie mają odpowiednika naszego "działkowca"? Mają ;)

    Nie zamierzam się spierać z tezami wyssanymi z palca.

    > Dla mnie to był problem bo bez rozpórki czuć było się jak wygina buda.

    Ciekawe czym to czułeś.

> [...]
    > 50 PLN :) Wiotkości nadwozia była porażająca w 2 letnim samochodzie z
    > niskim przebiegiem, który nigdy nie był bity.

    Jasne. Było z papieru zrobione. Na zwykłym zawieszeniu i z dychawicznym
    1.3. Pewnie się drzwi same otwierały, a szyba pękała na pierwszym
    zakręcie. Litości...

    > Ja dokładnie inaczej.

    Wcale się nie dziwię.

    > Bardzo udane? Wspominam ją z sentymentem, ale bardzo udana to ona na
    > pewno nie była.

    Tak, bardzo udane. Mariaż z VW wyszedł im bardzo dobrze. Samochód
    prosty w konstrukcji, dość dobrze zaprojektowany, łatwy i tani
    w serwisie.

  • 30. Data: 2011-02-21 17:32:52
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2011-02-21 15:57, kml pisze:

    > Skoro twierdzisz, że było tak dobrze z 1.9D to zapewne masz ku temu
    > jakieś podstawy. W wersjach cywilnych spotykałem te silniki sporadycznie
    > żeby nie powiedzieć praktycznie wcale.

    A co to jest Felicja niecywilna? I nie mów mi o rajdówkach, bo jakoś nie
    wyobrażam tam sobie wolnossącego diesla.

    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi