  • 1. Data: 2011-02-19 18:29:28
    Temat: Utrata mocy. Powrozycie?
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Pacjentem jest dostawczak z polskim wolnossacym dieslem Andoria 4c90. Pompa
    sekcyjna, zero jakiejkolwiek elektroniki.
    Od pewnego czasu obserwuje chwilowa utrate mocy (moze trwac minute, dwie
    albo piec). Objawia sie to tak, ze podczas jazdy silnik zaczyna sie nagle -
    z sekundy na sekunde - zachowywac, jakby polowa koni mechanicznych poszla
    sie pasc, za chwile sie to poglebia i tak az do momentu, kiedy musze jechac
    na jedynce zeby nie zdechl. I rownie nagle wszystko mija.
    Raz tylko zdazylo sie, ze zaczal mi wrecz gasnac podczas jazdy.

    Czesto pomaga postoj. Wystarczy pare minut, zeby samochod zaczal sie
    zachowywac normalnie.

    Jak sie nie dzieja opisane cude, to jedzie ladnie, rozgzany nie kopci, nie
    widze zadnych sladow uszkodzenia uszczelki pod glowica (nie ma oleju w
    chlodziwie ani chlodziwa w oleju, w chlodnicy peno pod korek, na zewnatrz
    nie dmucha), nie zre oleju (symboliczne 0,1-0,2 l/1000 km to nieduzo w tym
    silniku). Pali tyle, ile powinien (6,5-8/100). Cisnienie oleju w normie.

    Wyglada mi to na problemy z zasilaniem paliwem, ale co to moze byc
    dokladnie?
    Czy sa jakies objawy potwierdzajace/eliminujace pompe wtryskowa, pompke
    podajaca, syfy w baku itp.?

    Utrata mocy przydarza sie bez wzledu na obciazenie, przejechany dystans czy
    temp. silnika. Nie leje do niego zadnego opalu ani nic podobnego, tylko
    normalna rope z BP/Statoila plus jakies 2-3% benzyny podczas mrozow.

    --
    Maciek

  • 2. Data: 2011-02-19 18:58:32
    Temat: Re: Utrata mocy. Powrozycie?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 19 Feb 2011 18:29:28 +0100, Maciek wrote:
> [...]
    >dokladnie?
    >Czy sa jakies objawy potwierdzajace/eliminujace pompe wtryskowa, pompke

    Mysle ze sporo z nich by samo nie przeszlo.

    Odkrec korek przy klopotach - moze od/napowietrzenie sie zatkalo.

    Wymien wezyki na przeroczyste - moze powietrze gdzies ssie, a moze
    woda w baku ..

    J.

  • 3. Data: 2011-02-19 19:05:00
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 19 Feb 2011 18:58:32 +0100, J.F. napisał(a):

    > Wymien wezyki na przeroczyste - moze powietrze gdzies ssie, a moze
    > woda w baku ..

    O, o wezykach nie pomyslalem. Wymienie.

    --
    Maciek

  • 4. Data: 2011-02-19 22:00:49
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-02-19 19:05, Maciek pisze:

    > O, o wezykach nie pomyslalem. Wymienie.

    Przy okazji wymień filtr paliwa.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 5. Data: 2011-02-19 22:36:57
    Od: Marcin Jan <t...@g...pl>

    W dniu 11-02-19 18:29, Maciek pisze:

> [...]
    > temp. silnika. Nie leje do niego zadnego opalu ani nic podobnego, tylko
    > normalna rope z BP/Statoila plus jakies 2-3% benzyny podczas mrozow.

    OIDP to podobne objawy dawał brudny tzw. smok w baku. Choć jak się u
    syfił na maxa to cały czas mulił.

  • 6. Data: 2011-02-20 00:21:58
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 19 Feb 2011 22:00:49 +0100, Lewis napisał(a):

    > Przy okazji wymień filtr paliwa.

    Filtr mam stosunkowo nowy (~2 miesiace). Inna sprawa, ze przy tak
    fantastycznej ropie mogl sie juz przytkac.

    --
    Maciek

  • 7. Data: 2011-02-20 11:17:37
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Uzytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

> [...]
    > temp. silnika. Nie leje do niego zadnego opalu ani nic podobnego, tylko
    > normalna rope z BP/Statoila plus jakies 2-3% benzyny podczas mrozow.

    zaczalbym od wymiany filtrów paliwa, ktore moga sie przytykac (ew. zobacyzc,
    jak wyglada korek wlewu paliwa i czy czasem nie jest zatkany)
    Pózniej sprawdzilbym pompe wtryskowa pod katem regulatora kata
    wtrysku...ktory sie moze przycinac.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 8. Data: 2011-02-20 15:34:37
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 20 Feb 2011 11:17:37 +0100, Kuba (aka cita) napisał(a):

    > Pózniej sprawdzilbym pompe wtryskowa pod katem regulatora kata
    > wtrysku...ktory sie moze przycinac.

    Tej ostatniej rzeczy niestety sam nie umiem zrobic. Ale czy kat wtrysku ma
    sie zmienic wraz z nacisnieciem gazu (=zwiekszeniem dawki)?

    --
    Maciek

  • 9. Data: 2011-02-21 22:04:18
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

> [...]
    > temp. silnika. Nie leje do niego zadnego opalu ani nic podobnego, tylko
    > normalna rope z BP/Statoila plus jakies 2-3% benzyny podczas mrozow.

    Nie wiem ja Ty ale ja w w swoim lublinie z 4c90 nie mialem pompki podajacej.
    Jedyna pompa na podladzie byla ta przy silniku - wtryskowa.
    Z tego co piszesz sprawa wyglada na problem z zasilaniem.
    Jezeli byloby zapowierzenie - widzialbys sinoniebieskie dymienie - tak
    reaguje prosty diesel na paliwo z powterzem.
    Masz problem albo z pobieraniem paliwa: sekcja niskiego cisnienia - ssaca,
    brudny/niedrozny smok w baku, zapchane filtry albo
    z odpowietrzeniem zbiornika albo wreszcie z sama pompa a konkretnie z
    wyfukiem - mechanizmem dlawiacym - wylaczajacym silnik (odbywa sie przez
    odciecie doplywu paliwa) W tych pompach bylo to sterowane jakims chyba
    silownikiem (ze stacyjki) po awarii którego wiele osób przerabialo wylacznik
    na linke. Nie wiem dokladnie bo w moim lublinie bylo juz przerobione na
    linke. Podejrzewam ze przy wibracjach wytwarzanych przez ten silnik moze sie
    cos z tym wyfukiem dziac i moze przydlawiac pompe (ograniczac a nie
    calkowice odcinac paliwo) co skutkuje brakiem mocy bez innych objawów.
    Jak znajdziesz daj znac co bylo - ciekawy jestem

  • 10. Data: 2011-02-21 22:13:18
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 21 Feb 2011 22:04:18 +0100, Jackare napisał(a):

    > Jak znajdziesz daj znac co bylo - ciekawy jestem

    Napisze. Jakby nie ten mroz, to dzisiaj bym zaczal dlubac, a tak trzeba
    poczekac.

    --
    Maciek