  • 1. Data: 2011-02-19 07:52:41
    Temat: szkoda calkowita a dalsze ubezpieczenie
    Od: uciu <a...@g...com>

    Jest sobie autko, ktorym wjechalem 'delikatnie' w tira.
    Kierowca z tira machna reka bo jemu nic sie nie stalo.
    Auto chcialem naprawic z AC.
    Zgloszenie do PZU, wycena i powiedziano ze szkoda calkowita...
    Zobaczylem fakture i banan się pojawił na ustach:_)
    Odszkodowanie ustalono na 3500 auto moge miec naprawione za 1500.

    Szkode calkowita przyjałem i powiedziano mi ze z autem moge sobie
    zrobić co chce.

    Ok jest mi potrzebne do jazdy wiec je naprawie.
    Czesci już są i termin u mechaniora.

    Tylko.
    Miesac temu wykupilem ubezpieczenie w PZU (OC +AC) na kolejny rok z
    gwarancją utrzymania ceny na rok.
    Co teraz z tym ubezpieczeniem? Jak szkoda calkowita to zwracają?
    Jak nie to co jakbym mial w ciagu najblizszego roku jakas kolejną
    stłuczke, auto byłoby skradzione itp.
    Za rok znowu moge to auto ubezpieczyc? Przeciez szkode całkowitą
    stwierdzono.

    Dzieki za info

  • 2. Data: 2011-02-19 08:42:06
    Temat: Re: szkoda calkowita a dalsze ubezpieczenie
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-02-19 07:52, uciu pisze:
> [...]
    > stłuczke, auto byłoby skradzione itp.
    > Za rok znowu moge to auto ubezpieczyc? Przeciez szkode całkowitą

    Nie wiem czy tak jest we wszystkich towarzystwach, ale zazwyczaj będzie
    tak, że po szkodzie częściowej, suma ubezpieczenia zmniejsza się o
    odszkodowanie.

    W Twoim wypadku powinieneś mieć teraz auto ubezpieczone nadal na sumę
    którą masz na polisie minus 3500zł.

    Czyli jak ukradną to nie dostaniesz całej wartości, a odpowiednio
    pomniejszoną.

    Zazwyczaj w tej sytuacji po prostu można doubezpieczyć samochód na te
    brakujące 3500zł.

    A to czy ubezpieczyciel wyliczył odszkodowanie na podstawie kosztorysu
    czy sumy ubezpieczenia minus wartość wraku, to tu chyba niewiele zmienia.

  • 3. Data: 2011-02-19 10:02:05
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 18 Feb 2011 22:52:41 -0800 (PST), uciu wrote:
    >Miesac temu wykupilem ubezpieczenie w PZU (OC +AC) na kolejny rok z
    >gwarancją utrzymania ceny na rok.
    >Co teraz z tym ubezpieczeniem? Jak szkoda calkowita to zwracają?

    Zazwyczaj sa dwa zapisy:
    -jesli zakonczono ubezpieczenie przed terminem np z powodu oddania na
    zlom, to skladka za niewykorzystany okres jest zwracana ... chyba ze
    wyplacono odszkodowanie.

    >Jak nie to co jakbym mial w ciagu najblizszego roku jakas kolejną
    >stłuczke, auto byłoby skradzione itp.
    >Za rok znowu moge to auto ubezpieczyc? Przeciez szkode całkowitą
    >stwierdzono.

    -i ze suma odszkodowan w jednej polisie nie moze przekroczyc kwoty
    ubezpieczenia.

    Wiec czeka cie "doubezpieczenie" po naprawie, albo .. przeczytaj ta
    polise dokladnie, wszak nie wyplacili pelnej kwoty, to moze jeszcze
    troche zostalo.

    Dobrze by bylo zeby jednak obejrzeli sobie to auto po naprawie, bo
    inaczej moga mowic "ale pan juz mial rozbity przod, pan chcesz dwa
    odszkodowania na jeden wypadek".

    J.

  • 4. Data: 2011-02-19 12:38:15
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 18 Feb 2011 22:52:41 -0800 osobnik zwany uciu wystukał:

    > Tylko.
    > Miesac temu wykupilem ubezpieczenie w PZU (OC +AC) na kolejny rok z
    > gwarancją utrzymania ceny na rok.
    > Co teraz z tym ubezpieczeniem?

    a może warto wreszcie przeczytać warunki ubezpieczenia?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 5. Data: 2011-02-19 13:07:48
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    uciu w
    e.googlegroups.com>:

    > Co teraz z tym ubezpieczeniem?

    OC jest, AC nie ma

    > Jak szkoda calkowita to zwracają?

    Taaa, i co jeszcze...

    > Jak nie to co jakbym mial w ciagu najblizszego roku jakas kolejną
    > stłuczke, auto byłoby skradzione itp.

    No to część ciała będąca przedłużeniem pleców

    > Za rok znowu moge to auto ubezpieczyc?

    A nie możesz po naprawie?

    > Przeciez szkode całkowitą stwierdzono.

    Czyli wyliczone wg przyjętych kryteriów koszty naprawy przekroczyły pewien %
    wartości pojazdu -- to nie znaczy, że nikt, ba
    *nawet ten sam ubezpieczyciel* umowy nie zawrze za opłatą odpowiedniej
    składki.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 6. Data: 2011-02-19 13:10:56
    Od: "raBar-bar" <r...@g...pl>

    Użytkownik "uciu" <a...@g...com> napisał w wiadomości
[...]

    W OWU zazwyczaj pojawiają się zapisy o wygaśnięciu ochrony ubezpieczeniowej
    AC po wystąpieniu szkody całkowitej. Warto doczytać OWU albo dopytać u
    źródeł.
    Trzeba wtedy zawrzeć nowe AC po naprawieniu samochodu (od nowa robiona
    dokumentacja fotograficzna).

    pozdrawiam
    raB

  • 7. Data: 2011-02-21 18:10:45
    Od: marjan <k...@g...com>

    W dniu 2011-02-19 07:52, uciu pisze:

    > Zgloszenie do PZU, wycena i powiedziano ze szkoda calkowita...
    > Zobaczylem fakture i banan się pojawił na ustach:_)
    > Odszkodowanie ustalono na 3500 auto moge miec naprawione za 1500.

    Generalnie standard w przypadku wiekowych pojazdów.

> [...]
    > Co teraz z tym ubezpieczeniem? Jak szkoda calkowita to zwracają?
    > Jak nie to co jakbym mial w ciagu najblizszego roku jakas kolejną

    Mam ubezpieczenie w PTU, po szkodzie całkowitej AC wygasło, więc zaraz
    po naprawie zawarłem nową polisę. Rzeczoznawca dogłębnie pooglądał
    pojazd (łącznie ze sprawdzeniem każdego elementu czujnikiem grubości
    lakieru), obfotografował, i za 300 zł wykupiłem AC na rok.

    > Za rok znowu moge to auto ubezpieczyc? Przeciez szkode całkowitą
    > stwierdzono.

    Jak naprawiłeś to w każdej chwili możesz auto ubezpieczyć, choćby w
    przeszłości auto miało już nawet 3 szkody całkowite. Historia
    ubezpieczenia nie ma tu nic do rzeczy, a jedynie jego stan.

    --
    Pozdrawiam serdecznie,
    Mariusz [marjan] Morycz