    From: Sylwester Łazar <i...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Sklejanie styków przekaźnika
    Date: Mon, 09 Jan 2012 21:59:14 +0100
    <je56cf$sv2$1@inews.gazeta.pl> <op.v7nsyg2axkmktq@fujitsu-siemens>
    <je6o7t$o3f$1@inews.gazeta.pl> <op.v7nxs8n3xkmktq@fujitsu-siemens>
    <je7oqs$e8d$1@inews.gazeta.pl> <op.v7oq91yhxkmktq@fujitsu-siemens>
    <je9hqn$sov$1@inews.gazeta.pl> <jeappn$6ou$1@mx1.internetia.pl>
    <jebu1j$qb7$1@inews.gazeta.pl> <op.v7rngmo8xkmktq@fujitsu-siemens>
    <jecb1n$6ds$1@inews.gazeta.pl> <jechec$ug3$1@mx1.internetia.pl>
    <jed1bh$lia$1@inews.gazeta.pl> <jed1r3$pot$1@mx1.internetia.pl>
    <jed5gr$5jf$1@inews.gazeta.pl> <jedb8m$85c$1@mx1.internetia.pl>
    <jefgep$h5m$1@mx1.internetia.pl>

    > Nie wiem co widzisz złego w tym, że ludzie jeżdżący na serwisy znają się
    > na tym co robią.

    Dlaczego miałbym być zły na siebie?
    Po prostu obserwuję, rozmawiam z ludźmi i wyciągam wnioski.

    > podparcie tezy o wyższości SSRów tworzysz sobie jakiś utopijny świat
    > przekaźników półprzewodnikowych w którym nie trzeba naprawiać maszyn w
    > nie wyposażonych.

    Utopijny to jest socjalizm.
    Nic nie tworzę, tylko obserwuję, oceniam co dobre i wybieram.
    Ty wybierasz styki.
    Problem w tym, że robimy to dla ludzi. Co złego jest w tym, że za cel
    obieram sobie eliminację
    najsłabszych ogniw w systemie?
    Słyszałeś do roku 1995 o naprawach płyt głównych i kart graficznych z
    powodu awarii elektrolitów?
    Co złego w tym, aby wyrugować też z elektroniki ten element raczej
    chemiczny?

    > A prawda jest taka, że kiedyś wymieniało się uszkodzony przekaźnik za 10
    > zł a teraz wymienia się cały moduł sterowania mocą bo znajdujące się w
    > nim MOSy czy SSRy są albo trudne do zidentyfikowania albo zalane masą,
    > żeby się nie dało wymienić.
    Przesadzasz. To jest kwestia wiedzy i odwagi dłubania w poliuretanie.
    Zgagazam się, że lokalizacja uszkodzonego przekaźnika jest bardziej prosta.

    > Maszyny coraz bardziej projektowane są przez księgowych tak żeby dało
    > się potem nieźle zarobić na serwisach.

    To prawda.
    To był pierwszy etap.
    Drugi etap zachłanności jest już taki:
    Niemniej są 20 letnie maszyny, w których producent też utrudniał serwis
    poprzez utajnienie,
    a dziś oznajmia, że jemu samemu nie zależy na naprawie. Kupcie cała nową
    maszynę,
    lub sterowanie w cenie nowej całej maszyny lub drożej!
    Nie wiem już jaki może być 3 etap.
    Może taki:
    Kup maszynę na 5 lat. Po tym czasie procesor przestaje załączać zawory na
    obwodzie smarowania.
    W siódmym roku wyłącza pompę oleju w celu pewności zatarcia mechaniki?

    W sumie w tej sytuacji darcie kotów o głupie przekaźniki nie ma sensu.
    S.