eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySilnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze › Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
  • Data: 2010-12-09 21:37:32
    Temat: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
    Od: "Przemek V" <m...@p...onet.naszaojczyzna> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik "megrims" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:idrcfk$buc$1@usenet.news.interia.pl...
    >W dniu 2010-12-09 12:52, Jan-xx pisze:
    >> Hej!
    >>
    >> Jezdze ostatnio mercem W124. Generalnie bardzo podobalo mi sie to auto,
    >> ale czar prysnal na sliskiej nawierzchni. I nie chodzi o to, ze jak to
    >> RWD, zarzuca dupa w poslizgu, ale o to, ze ten naped nie ma w ogole
    >> przyczepnosci. Nie ma zadnych szans wyjechac tam, gdzie wyjezdzam
    >> ciezkim Mondeo z przednim napedem. Ba - zablokowac sie mozna nawet na
    >> plaskiej ulicy, w malutkim oblodzonym dolku. Mam plyte chodnikowa wozic
    >> w bagazniku? Serio pytam. BTW lepsze opony mam w mercu niz w Mondeo.
    >>
    >> No i tak troche OT - po co w takim samochodzie, ktory przeciez do
    >> szalenstw nie jest przeznaczony, zrobili RWD?
    >>
    >>
    >
    > Ciekawe: kiedyś podjeżdżałem pod górkę zimą w Austrii. Jechałem Oplem
    > Omegą MV6 z 1996 roku (dawne dzieje). Znajomi byli różnymi autami.
    > Jeden był A6 2.5TDI tylko FWD (bez quatro), drugi Szkodą Oktawką 1,8T.
    >
    > Omega podjechała, a tamte dwa FWD trzeba było pchać.
    > Wszystkie auta załadowane po korek nartami, trumny na dachach, pełne
    > bagażniki butów, wody mineralnej itp.

    Podobna akcja w 1988 r. na Chopoku. Kumpel w Golfie I mielił tylko kołami.
    Skodą 120 podjechaliśmy pod sam wyciąg.

    W E60 przez 4 lata raz na parkingu pod wyciągiem musiałem być wypychany
    podobnie jak FWD w tym samym miejscu.

    Mamy dwa auta ponad 200 KM na zimówkach 225. Jedno FWD, drugie RWD. Do
    pokonania jakieś 50m. dojazdu do ulicy w tym trochę kręcenia.

    W F10 - kontrola trakcji w tryb DTC i zabawa przednia. Pozwala tyłem
    zarzucać tak gdzieś do 15-20 stopni od prostej a potem przyhamowuje jedno
    koło i wraca do pionu. W gęstym śniegu majta tyłkiem na lewo i prawo ale do
    przodu jedzie jak czołg. S-Max też daje radę ale czuję się pewniej w RWD. Na
    pewno AWD kładzie jedno i drugie na łopatki.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: