eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySilnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze › Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
  • Data: 2010-12-10 02:59:38
    Temat: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
    Od: Filip KK <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-12-09 20:31, Przemek pisze:

    > Przesiadłem się z auta FWD na RWD rok temu. Na początku faktycznie
    > miałem obawy co do zimy, ale teraz wiem, że następne auto też będę
    > szukał z RWD ew. quatro. Fakt, że na zawalonym śniegiem parkingu
    > łatwiej wyjeżdżało się FWD, no ale rozmiary aut też grają rolę(Fiesta/
    > Accord vs Omega C). Za to w trasie auto z RWD prowadzi się genialnie,
    > nawet po zaśnieżonych drogach, co przerabiałem w zeszłym roku, robiąc
    > 1500km w styczniową śnieżycę..
    > Jak dla mnie, na miasto w zimowa porę praktyczniejsze jest FWD, wiecej
> [...]
    Fajna opinia nt RWD. Ja też miałem obawy co do tylnego napędu.. Bałem
    się jak cholera wrzucić prawie 2 tony w poślizg.. Ale jak przegryzłem
    pierwsze śliwki, to gdy spadł śnieg zaczęła się prawdziwa zabawa i 0
    obaw, że cokolwiek może się stać, po prostu z napędem na tył kierowca
    czuje się dużo pewniej. W zeszłym roku jechałem zimą na działkę, to nie
    bałem się za miastem jechać 80km/h i więcej.. Czy to prosta, czy
    zakręt... A wszystkie FWD nie przekraczały 60km/h na prostej i przed
    każdym zakrętem noga z gazu... Masakra, nie da się jechać za FWD zimą na
    trasie...