  • Data: 2016-07-15 10:50:13
    Temat: Re: Silnik 1f a 3f
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Magnus Elephantus" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >>> http://www.allaboutcircuits.com/textbook/alternating
    -current/chpt-13/single-phase-induction-motors/

    >Wystarczy, niewielka asymetria i mozna uzyskac okreslony kierunek
    >obrotow.

    W lodowce moze byc trudniej, bo tarcie w kompresorze jakies jest, a i
    opor sprezania moze byc potrzeba pokonac.
    I niewielka asymetria nie wystarczy.

    I tak sie zastanawiam - czy lepsza ta niewielka asymetria wynikajaca z
    RL, czy lepiej dac zwykly silnik dwufazowy z kondensatorem.

    Tego jakos lodowki unikaja, wiec widac gorzej, ale ciekaw jestem
    czemu. Choc niektore schematy sugeruja, ze jest i kondensator i
    pozystor.

    A moze po prostu taki silnik o wystarczajacym momencie startowym
    marnuje sie potem w czasie pracy - tzn wprowadza kiepski cos fi i nie
    mozna napisac "klasa A++" ?

    J.